Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики ухвалив доопрацьований законопроєкт 7668-д щодо повернення акцизів на пальне.
Про це у своєму телеграм-каналі повідомив заступник голови комітету Ярослав Железняк, який єдиний проголосував проти.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
Головні відмінності від урядового законопроєкту 7668-д такі:
- на газ повертається акциз у розмір 52 євро/1000 л (а не 100 євро як було в урядовому варіанті)
- акциз та ПДВ для альтернативних видів палива, з додаванням біоетанолу, теж прирівнюється до 100 євро/1000 л (зараз було як до війни: 162 євро/1000 літрів)
Все інше (бензин та дизель) – 100 євро/ 1000 літрів, як і пропонував Уряд.
Думки експертів розділилися. На думку директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, після повернення акцизу ціни на нафтопродукти на АЗС залишаться на поточному рівні. Такої ж позиції дотримується і міністр інфраструктури України Олександр Кубраков, який ініціював цей законопроєкт. Його можна зрозуміти, бо кошти від збору акцизу на пальне підуть на ремонт дорожньої інфраструктури.
А ось економіст Андрій Новак вважає, що повернення акцизу на пальне призведе до підвищення цін на всі товари та послуги, а також завдасть великої шкоди аграріям та військовим, яким для виконання роботи потрібен дизель у дуже великих кількостях. Він нагадав: будь-яке підвищення податків та зборів запускає маховик інфляції та призводить до росту цін.
Ну а поки експерти сперечаються, Рада з початку війни вже багато разів змінювала бюджет у частині фінансування видатків. Завжди за рахунок запозичень. Зараз планові державні запозичення збільшуються до 1.488 трлн грн. Тобто вже у 2,6 раза більше, ніж було до війни.
Пального стане більше чи менше? Суд заарештував величезну мережу АЗС