З початку літа, після підвищення тарифів на електроенергію, заряджання електромобілів в Україні суттєво здорожчало.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Розрахунок вартості заряджання електрокарів за новим тарифом оприлюднило видання Фокус. Нагадаємо, що с 1 червня 2024 року тариф на електроенергію збільшився до 4,32 гривні за 1 кВт∙год.
Для підрахунку було взято два найпопулярніші електромобілі в Україні на цей час – кросовер Volkswagen ID.4 та хетчбек Nissan Leaf.
Volkswagen ID.4 у 204-сильній версії має батарею корисною місткістю 77 кВт∙год. За новими тарифами на електроенергію (звичайний – 4,32 грн за 1 кВт∙год та 2,16 грн за кВт∙год – вночі з двозонним лічильником) зарядка ID.4 вдома коштує 332,64 та 166,32 грн, відповідно. Отже, враховуючи паспортний запас ходу VW ID.4, вартість 100 км пробігу за новими тарифами становить: 64 грн – за стандартним тарифом та 32 грн – за нічним. Стільки б коштувало заправити автівку, яка витрачає 1,1 та 0,65 л/100 км, відповідно, підрахували у виданні.
Nissan Leaf другого покоління оснащений батареєю на 40 кВт∙год. Якщо раніше її зарядка коштувала 105,6 грн за стандартним тарифом і 52,8 грн – за нічним, то тепер – 172,8 і 86,4 грн, відповідно. Паспортний запас ходу Nissan Leaf складає 270 км. Після 1 червня вартість 100 км в Nissan Leaf зросла до 64 грн при зарядці вдень і 32 грн – вночі з двозонним лічильником. Це еквівалентно витраті, відповідно, 1,1 та 0,65 л/100 км.
Тарифи на станціях швидкої зарядки значно вищі – 13-16 гривень за 1 кВт∙год. Відповідно, 100 км пробігу на Nissan Leaf чи Volkswagen ID.4 коштуватимуть 193-237 гривень, що відповідає витратам бензину 3,4-4,2 л/100 км (за ціною 56 грн/л) чи дизелю в 3,6-4,5 л/100 км (за ціною 52,69 грн/л).
Дешевше не буває: стартували продажі нового кросовера від Renault
Дивний експеримент: як швидко можна вбити батарею електромобіля
Дешевше Tesla: Volkswagen готує найдоступніший у сегменті електромобіль