З підвищенням цін на пальне очікувалось, що в мережах АЗС може початися тотальний “недолив” – аби не втрачати прибутки.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Експерти Інституту споживчих експертиз провели масштабну перевірку українських заправок, аби підтвердити чи розвінчати цю тезу. Цього разу “під приціл” потрапило дизельне пальне, оскільки споживання його стабільно зростає, зараз велика частина логістики країни тримається “на фурах”, а попереду посівна кампанія в аграріїв.
Контрольні зразки було відібрано як в мережах преміальних брендів (WOG, ОККО, UPG, KLO, PARALLEL), так і в мережах, що позиціонують себе як дискаунтери (AVANTAGE 7, CHIPO, BVS, БРСМ-НАФТА, MARSHALL, VST, ФАКТОР). Також фахівці перевірили та невеликі регіональні мережі, які мають популярність у своїх містах (SLON(Одеса), SVR(Харків), СВОЇ (Київ)). Далі зразки було доправлено до акредитованої лабораторії на вимірювання.
Насправді механізми недоливу досить нехитрі, але можуть приносити серйозні незадекларовані прибутки для нечесних продавців. Найчастіше використовується дві схеми для обману споживача. Або сама колонка калібрується з похибкою на недолив (законодавство дозволяє похибку до 0,5%, а встановити можуть будь-яку), або встановлюється спеціальний «жучок», який фальсифікує показники наливу як на самій колонці, так і в касовій системі. Причому такі пристрої можуть приводитися в дію та відключатися мобільним телефоном і виявити їх практично неможливо.
Часто буває, що керівництво кожної конкретної АЗС намагається компенсувати втрати на логістиці, і можуть намагатися недоливом клієнтам компенсувати такі втрати. Керівництво мереж про це знають, і борються з цим. У відповідальних мережах АЗК для цього застосовуються широкий спектр засобів, як технічних, так і ІТ.
Результати перевірки експерти розділили на три сегменти – зелений, синій та червоний. В першу потрапили мережі, в яких було зафіксовано допустимий недолив (нагадаємо, закон дозволяє до 0,5%) або перелив. В другу – відповідно АЗС, де залили точно по чеку, і остання група – де заправили менше пального, ніж було оплачено.
Результати вразили – цілих сім мереж “дарують” своїм клієнтам додатковий бонус. Найбільшим відсотком “переливу” відзначилась мережа WOG – 0,75%, тобто за ціною стели це 44 копійки економії для клієнтів на літрі.
На противагу лідерам, аутсайдерів лише два – БРСМ-НАФТА та СВОЇ, які недоливають своїм клієнтам більше, ніж дозволені 0,5%. Клієнти не дорахуються 1,25 % купленого пального, або відповідно 64 коп. на літрі.
Директор Інституту Юрій Чорнобривець зазначив: “Загалом, міф про тотальний недолив можна вважати скасованим. Конкуренція на ринку настільки гостра, що майже ніхто не ризикує репутацією і це гарна новина для всіх автомобілістів”.
В Україні обвалилися продажі дизельних авто: цікавий рейтинг
Підвищення акцизів на пальне та Євро-6: що зміниться в Україні з початку року
Кросовери вже не в тренді? Рейтинг найпопулярніших авто Європи