Наш експеримент: мити чи не мити мотор?

0
1781
чи мити двигун
-->

Чистота – запорука здоров’я, але… Але навіть професійні мийники побоюються банних процедур у моторному відсіку. Тож чи потрібно мити двигун?

Техніка має бути доглянутою – суперечки немає. Але побоювання досвідчених мийників зрозумілі: якщо після миття двигун відмовиться пускатися, винних довго шукати не доведеться. То може, краще не ризикувати? Чи не тому на багатьох мийках з’являються таблички з попередженням: “За працездатність двигуна після миття відповідальності не несемо”.
Спочатку визначимося, з якою метою взагалі миють двигун і весь моторний відсік.

Навіщо ходять у лазню?

Убивчий, здавалося б, привід для лазневої процедури – передпродажна підготовка машини. Хочеться, щоб вона виглядала краще, ніж є насправді. Однак багато хто  із покупців чудово знає, що часто мотори миють з метою приховати сліди недавнього ремонту двигуна після інтенсивного підтікання масла. І тому більше довіри викликає запорошений сухим пилом мотор, якого “не торкалася рука людини”. Тому, якщо мотор машини сухий і, загалом, в нормальному стані, то навіть перед продажем мити його не варто.

Менш приємний привід для миття – майбутній серйозний ремонт. Помити силовий агрегат перед демонтажем – ідея приваблива: не так перемажешся при роботах. І порада тут тільки одна: якщо вже помили агрегат, то не намагайтеся його відразу ж пускати – тим більше що це і не потрібно. А в процесі ремонту будь-яка волога десять разів встигне висохнути.

Звичайні сільсько-дорожні будні. Без миття не обійтися.

Один із найпоширеніших приводів для миття мотора – прагнення до всесвітньої чистоти всюди. Важко вважати його виправданим. Буде вкрай прикро, якщо після такого миття відмовить якийсь із численних електричних приладів, що розташовуються під капотом. Цих вузлів зараз так багато, що колишня порада закривати їх на час миття поліетиленовою плівкою сьогодні вже не спрацьовує. Це раніше треба було закривати трамблер, котушку запалювання і генератор, а сьогодні доведеться замотувати в плівку весь двигун, а також коробку передач, акумулятор, блоки запобіжників і все інше… А що, вибачте, залишиться для миття?

Ви ще не передумали мити мотор? Тоді розбираємося далі.

Звідки ви приїхали?

Тепер подумки розділимо всі автомобілі на дві великі групи – умовно назвемо їх міськими та сільськими. З сільськими, які нечасто бачать асфальт, розмова простіша: їх власники і самі все знають. Вони просто змушені час від часу відмивати деталі та вузли в моторному відсіку, в іншому випадку солідні нашарування бруду активно заважатимуть переміщенню органів управління, а також перешкоджатиме охолодженню двигуна і коробки передач. Шари глини до кількох сантиметрів можуть утворювати на деталях такий собі керамічний кокон. Тому рецепт один: мийте машину за можливістю незабаром після забруднення, інакше бруд закам’яніє.

Не дивно, що мийники побоюються залазити в подібні мотори – як би чого не вийшло …

З міськими розібратися найважче. Очевидно, що моторні відсіки таких машин хоч і забруднені, але все-таки не настільки інтенсивно. Якщо ви зважилися-таки заїхати на платну мийку, розмірковувати вже пізно: що зроблено, то зроблено. А ось що порадити тому, хто вирішив зайнятися миттям самостійно? Наприклад, власники дачних ділянок найчастіше миють автомобілі самі.

Наші пропозиції

Думка перша: вода і моторний відсік несумісні. Отже, працюватимемо порохотягом і ганчір’ям. Насамперед треба гарненько пропилотяжити моторний відсік. Торішнє листя і поклади піску на лонжеронах не прикрашають «будиночок» для двигуна.

Потім радимо зняти всі легкознімні деталі – наприклад, кришки двигуна і блоку запобіжників. Має сенс демонтувати пластмасову накладку під повідцями “двірників” (якщо ви знаєте, як це зробити). Деякі труднощі може викликати зняття цих самих повідців, а далі кілька пістонів та/або саморізів, після чого відкриється досить великий відсік, в якому разом з механізмом склоочисника живуть кілограми прілого листя. А саме звідси йде забір повітря в обігрівач, і цими, вибачте, міазмами ви дихаєте. Поклади гумусу видаляємо порохотягом і протираємо відсік ганчіркою, яку можна змочити аптечним хлоргексидином. Всі зняті пластмасові щитки вже можна мити хоч «керхером», хоч губкою з шампунем у тазику. Всі інші видимі поверхні кузова, шланги, джгути проводів, електронні блоки в моторному відсіку можна очистити ганчіркою – де виходить сухою, а там, де забруднення більш стійкі, змоченою рідиною типу WD-40.

Найкраща лазнева процедура для мотора – протирання спеціальною серветкою, сухою або змоченою препаратом типу WD‑40

Якщо хочете, щоб на тлі чорно-сірого двигуна особливо яскраво заграли елементи на кшталт маслозаливної пробки, щупа, кришок гальмівного бачка, розширювального бачка системи охолодження і бачка склоомивача, зніміть їх і намийте хоч до блиску – тільки витріть. Важливий нюанс: уважно огляньте поверхню двигуна на предмет наявності течій масла та охолоджувальної рідини. Після огляду поверхні протріть її ганчіркою, змоченою WD‑40. Те ж відноситься до поверхонь коробки передач.

Найбільш ефективне очищення радіатора вимагає його демонтажу. Одночасно можна замінити антифриз і промити систему охолодження.

Є в передній частині моторного відсіку елементи, які дійсно потребують мийки. Це, звичайно, радіатори. Між іншим, їхня кількість на найскладніших автомобілях може шокувати. Радіатор охолодження двигуна, масляний радіатор двигуна, радіатор коробки передач, радіатор гідропідсилювача керма, інтеркулер і конденсатор системи кондиціювання – всі вони страждають від забруднення, але зазвичай раніше за всіх по потоку повітря стоїть теплообмінник системи кондиціювання. Тому фірми, які обслуговують кондиціонери, на мийці радіаторів з’їли найбільшого собаку. До них і радимо звертатися. Тільки добре простежте, щоб вони закрили від струменів води передню частину двигуна та електродвигун вентилятора.

Ну і якщо машина експлуатується давно і пора міняти охолоджувальну рідину в системі, тобто сенс демонтувати радіатор і промити його зовні й зсередини, а заодно і всю систему охолодження.

Не перестарайтеся

Як часто слід мити двигун подібним чином? Все залежить від пробігу та умов експлуатації – багато підкаже зовнішній вигляд моторного відсіку. На наш погляд, середньостатистичного власника можна орієнтуватися на періодичність раз на два-три роки.

І останнє. Що там би не говорили, а на чистій машині їздити приємніше. Це повною мірою відноситься і до моторного відсіку.

Що буде, якщо НЕ ПРОГРІВАТИ двигун у мороз

Дивіться, що відбувається у двигуні, коли водій тисне на газ

Чи вмикати кондиціонер взимку – спростовуємо вічні міфи

Додати коментар