Бестселер залишився таким і на вторинному ринку: найліквідніший кросовер у масовому сегменті!
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Duster першого покоління збирали в румунському Пітешті. Рестайлінг прийшов до нас у 2015-му: з користю допрацювали інтер’єр і зовнішність, прибрали з гами застарілий мотор К4М, іншим двигунам підняли потужність.
ПЛЮСИ
Енергоємна підвіска і дорожній просвіт 200 мм – це автомобіль для будь-яких доріг. ֎ Надійні та живучі мотори та коробки передач (крім автомата). ֎ Простий у ремонті та обслуговуванні, запчастин багато, широка уніфікація з іншими моделями.֎ Добре скроєний: просторі салон та багажник, гармонійна зовнішність.
МІНУСИ
Близька спорідненість з Логаном проявляється у множині невиразних і відверто бюджетних рішень. ֎ Системи опалення та вентиляції недосконалі: взимку ногам холодно. ֎ Лакофарбове покриття – невисокої якості і швидко накопичує дефекти, починаючи з місць, схильних до дорожнього «піскоструму». ֎ Убогість оснащення в «низьких» комплектаціях: може не бути таких банальних речей, як кондиціонер та ESP.
Бензиновий мотор 1.6 H4M (він HR16DE) потужністю 114 к.с. змінив К4М і успішно працює на багатьох моделях. У нього ланцюговий привід ГРМ, особливих недоліків не виявлено. Мотор не любить тривалої роботи на низьких оборотах (можуть залягти поршневі кільця), і при міському способі життя бажано частіше міняти масло.
Старий 1.6 K4M (102 к.с.) страждає дрібними, не фатальними болячками. Наприклад, часто вимагають заміни прокладання впускного трубопроводу та дросельної заслінки. Мотор 2.0 (F4R; спочатку 135 к.с., потім 143 сили) також немолодий і дуже живучий – 350 000 км витримує навіть без ретельного догляду.
Турбодизель 1.5 K9K (90 або 109 к.с.): питання виникають хіба що до ресурсу свічок передпускового підігріву. Крім того, мотор чутливий до якості палива і не любить морози. Сервісмени рекомендують міняти масло і фільтр кожні 10 000 км.
П’ятиступенева механіка JR5 і шестиступенева TL8 – родички з однаковими настановними розмірами. У обох є модифікації для повного приводу, обидві надійні і ходять довго. Список типових несправностей обмежується сальниками, що підтікають.
Чотириступеневий автомат DP2 (для версії 4?4 використовують його варіацію DP8) примхливий, не любить їзду по грязі і снігу. У зручних для нього режимах здатний подолати 200 000 км.
Повний привід реалізований за допомогою електромагнітної муфти GKN в приводі задніх коліс. У її роботі трапляються збої, але масові нарікання були лише в адресу машин з ранніх партій. Важливо пам’ятати, що муфта не робить Duster повноцінним позашляховиком, хоча за частиною прохідності він дасть фору більшості кросоверів. Течія сальників роздатки природна для повнопривідних версій.
Дастери страждають течами гідропідсилювача керма: течуть патрубки, датчик підсилювача, манжета помпи. Часто виходять з ладу котушки запалення через слабку захищеність від вологи і бруду. Амортизатори – не довгожителі, особливо задні на версіях 4×4. Не особливо стійкі підшипники маточок і сайлент-блоки, в результаті чого у повнопривідних машин швидко «спливає» сход-розвал. Конденсат кондиціонера схильний промахуватися повз дренажні отвори, в результаті – волога під килимком, нерідко гниють роз’єми проводки.
2011, Dacia Duster * * *
Водій/пасажир – 74%, дитина – 78%, пішохід – 28%, системи безпеки – 29%.
Наймасовіша пропозиція на вторинному ринку: 1.6 4WD з механікою.
Найдешевший новий Duster 2024 року: як виглядає та скільки коштує
Оце так бюджетник! Погляньте на Duster ціною у 60 тисяч євро
Вживаний Ford Kuga: чи варто обирати турбований двигун та повний привід