Масштабне дослідження показало, що страх у людей перед безпілотними автомобілями стрімко зростає.
До такого висновку прийшла Американська автомобільна асоціація (AAA), яка налічує близько 61 мільйона членів та є найбільшим автоклубом у світі.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
Привабливість безпілотних автомобілів і величезні інвестиції в розробку систем автономного водіння, здавалося, обіцяли автопілотам райдужне майбутнє. Але низка резонансних аварій та наслідки надмірних обіцянок привели до того, що довіра до цієї технології різко впала.
Згідно з проведеним AAA масштабним опитуванням, лише дев’ять відсотків автомобілістів довіряють безпілотним транспортним засобам, порівняно з 15 відсотками у 2022 році. Щобільше, кількість людей, які не були впевнені у своїх почуттях до автономних автівок, також зменшилася. Таким чином, 68 відсотків опитаних заявили, що жахаються (actively afraid) цієї технології – це найвищий показник, зафіксований коли-небудь.
“Ми не очікували такого драматичного падіння довіри в порівнянні з попередніми роками», — сказав Грег Бреннон, директор автомобільних досліджень AAA. “Хоча з огляду на кількість резонансних аварій, які сталися через надмірну залежність від сучасних технологій транспортних засобів, це не зовсім дивно”.
Ставлення водіїв до безпілотних автомобілів
Частина цього страху може походити від фундаментального нерозуміння технології. Опитування показало, що майже 10 відсотків американців вважають, що зараз вони можуть купити автомобіль, який буде їздити самостійно, поки вони просто сплять.
Значна частина плутанини походить від непослідовних найменувань: Tesla Autopilot і FSD (Full Self-Driving), ProPILOT та ін, які вводять в оману, що автомобіль може керуватися без участі людини, а це не так.
Кожна система, доступна сьогодні в найсучасніших автомобілях, вимагає від водія контролю за системою автопілота. Жодній, навіть автономній системі 3-го рівня Mercedes, не можна довіряти машину, коли водій спить, і AAA вважає, що автовиробники повинні пояснити це водіям.
“AAA прагне співпрацювати з автовиробниками, щоб створити більшу послідовність у всій галузі”, — говорить Бреннон. “Разом ми можемо допомогти споживачам зрозуміти безпілотні технології, а також те, коли та де використовувати ці системи, що зрештою зміцнить довіру до автомобілів майбутнього”.
Опитування серед пішоходів не проводилося, але і без цього зрозуміло, що серед них “індекс жаху” щодо безпілотних машин наближається до 100%
Названо ТОП-10 автомобілів, які найбільше розчарували своїх власників
Не виправдав сподівань: росіяни відмовляються купувати новий Москвич