Зростання популярності кросоверів не лише перешкоджає зниженню шкідливих викидів, а й ускладнює паркування, а також веде до підвищення аварійності на дорогах.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Як показало дослідження Transport & Environment (T&E), середня ширина нових машин у Євросоюзі вже перевищила 180 сантиметрів – розмір стандартного місця для паркування. При цьому вона не зупиняється у зростанні вже 23 роки поспіль.
Вже найближчим часом Європейський парламент та Рада Європи розглянуть нові заходи регулювання габаритів SUV на початку 2024 року. Поточна максимальна ширина, що застосовується до всіх транспортних засобів Євросоюзу – 255 см – була прийнята, щоб обмежити зростання габаритів автобусів і вантажівок у середині 1990-х років, і ніколи не призначалася для легкових автомобілів.
Середня ширина половини нових автомобілів в ЄС вже зараз перевищує 180 см. Це є ключовим порогом для вуличного паркування в Європі. Транспортні засоби, які виходять за межі місця паркування, займають місце других автомобілей та велосипедистів.
Усі ознаки свідчать про те, що ця тенденція триватиме й без регулятивних дій європейських законодавців. Обмеження не стримує тенденцію до все більших позашляховиків (включно з пікапами), і є переконливі аргументи для його перегляду.
Викликає занепокоєння те, що все більше позашляховиків та пікапів, вже наближаються або перевищують 200 см. Наприклад, BMW X5 (200,4 см), Mercedes Benz GLS (195,6 см), Audi Q8 (199,5 см), Porsche Cayenne (198,3 см), Land Rover Defender (199,6 см), VW Touareg (198,4 см). Ця тенденція не оминула навіть новітні електрокари – Mercedes Benz EQS (195,9 см), Volvo EX90 (196,4 см), Kia EV9 (198 см) і BMW XM (200,5 см). Найбільш продаваний у Європі американський пікап Dodge RAM взагалі перевищуючи 180-сантиметрові місця для паркування майже на 30 см та має у ширину 208,5 см.
Перегляд обмежень щодо габаритів транспортних засобів також повинен враховувати ризики для безпеки дорожнього руху, особливо тому, що збільшена ширина дозволяє ще більше збільшити висоту автомобіля. Передня частина транспортного засобу, піднята на 10 см, створює на 30% більший ризик смертельних наслідків при зіткненні з пішоходами та велосипедистами.
Розглянути питання обмеження габаритів автомобілів Європарламент та Євросоюз планують на початку 2024 року. Водночас деякі країни почали реалізовувати власні програми. Наприклад, Франція запроваджує обмеження на використання важких транспортних засобів.
Skoda запропонувала українцям кросовер Karoq із суттєвою знижкою
Стартують продажі абсолютно нового Ford Kuga 2024: подробиці та ціни