В умовах тяжкої кризи після Другої світової війни японці почали розвивати свій автопром з компактних практичних моделей – так було просто дешевше.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Mitsubishi 500 став першою власною розробкою та третьою з усіх легкових моделей знаменитої нині марки. Простий автомобіль задньомоторного компонування отримав двоциліндровий двигун повітряного охолодження об’ємом 493 «кубика» і віддачею у 21 кінську силу. Кілька цього агрегату склала триступенева механічна коробка передач.
Підвіска теж нам знайома: спереду пружинно-торсійна, задня – незалежна, на важелях та пружинах. Цікаво, що кузов малюка продували в аеродинамічній трубі, а при її створенні застосовувалися методи авіаконструкторських бюро. Попри невелику потужність, завдяки малій вазі машина була здатна прискорюватися до 100 км/год.
На розробку, випробування та доведення конструкції пішло чотири роки – і в 1959 чотиримісний Mitsubishi 500 був урочисто представлений на автосалоні в Токіо, а в наступному році надійшов у продаж за ціною 390 000 ієн.
У серпні 1961-го дебютувала 25-сильна версія з двигуном об’ємом 594 куб3, яка отримала приставку в імені Super DeLuxe. Роком пізніше на Гран-Прі Макао ця мікролітражка принесла Мітсубіші першу перемогу в автоперегонах.
Мабуть, у Японії життя покращувалося швидше, ніж у нас – “п’ятисотка” протрималася на конвеєрі лише два роки, вийшовши загальним тиражем у 13 289 екземплярів. Наступником моделі став перший Mitsubishi Colt, який запозичив у неї більшу частину конструкції, включаючи двигун і компонування.
Таємничий Запорожець із мотором Renault для союзників України
Жодної поломки: рятуючись від війни українець проїхав на старенькій Таврії 2250 км