Повернення колишньої 20-відсоткової ставки податку на додану вартість на пальне не принесе економічної користі Україні. Є більш ефективні методи наповнення бюджету країни.
В умовах повномасштабної війни з Росією витрати держави сильно зросли. В умовах недостатньої допомоги з боку союзників, основну роль у наповненні бюджету грає грамотна податкова політика.
Нагадаємо, що на початку весни було обнулено акциз на паливо, а ПДВ знижено з 20 до 7 відсотків. Але вже ясно, що через важку економічну та фінансову ситуацію уряд скасовуватиме пільги та підвищуватиме податки.
Про це на своїй сторінці у мережі Facebook пише директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн: “Не зовсім розумію, чому такий ажіотаж навколо повернення податків на пальне? Хтось думав що така шара назавжди? Ну, друзі, так буває тільки у Венесуелі та Туркменістані. А у нас демократія та війна, нам зброя потрібна та багато чого іншого”.
Але при цьому категорично заперечує проти повернення 20-відсоткової ставки ПДВ на пальне. “Навести лад на тисячах точок продажу пального, проконтролювати касову дисципліну, видачу та справжність чеків, перекрити канали фіктивного продажу нафтопродуктів – ця задача була нереальна для податкової й до війни, а зараз й поготів, – пояснює Куюн – Тому треба шукати інші компенсатори, наприклад, акциз. Його держава навчилась непогано адмініструвати. Акцизи збирають на кордоні та виробництвах, це десятки, а не тисячі точок”.
Згідно з оцінками Консалтингової групи “А-95”, у 2021 році несплата акцизу на пальне складала близько 5 млрд грн переважно через роботу міні-НПЗ, а ПДВ – понад 20 млрд грн. Дослідження експертів неодноразово свідчили про величезну різницю у податковій ефективності різних мереж АЗС, що головним чином вказує на порушення касової дисципліни та фіктивний продаж пального з метою зменшення оподаткування.
Утричі більше пального: але спочатку потрібно придбати борщ та каву