Фактичне скасування еконорм Євро 5 дозволило подолати паливну кризу, але разом с тим на ринок викинуто неймовірну кількість неякісного і тому небезпечного пального.
Вперше з початку війни Інститут споживчих експертиз провів дослідження бензину А-95. Як виявилося, великий відсоток паливних ритейлерів попри миттєвий прибуток не ризикує зв’язуватися з “бодягою”. Але ті, у кого репутації не було ніколи, відкрили “всі крани” і шахраюють більше, ніж раніше. Зараз пара заправок можуть призвести до до повного виходу з ладу двигуна.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
Перевірку пройшла значна частина всеукраїнських мереж (WOG, ОККО, ANP, PRIME, SOCAR, MARSHALL, БРСМ НАФТА), а також серйозні регіональні гравці (KLO, AVANTAGE 7, ZOG, BVS, NEFTEK, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, ВЕСТА). Для контрасту було відібрано зразки на поодиноких АЗС NPG, NG та двох “бочках”, у Києві та Дніпрі. Через дуже низьку ціну у них немає нестачі в покупцях, тож їхнім клієнтам буде цікаво дізнатися, що ж вони насправді заливають у баки.
За результатами перевірки, бензин А-95 не відповідав ДСТУ у мережах “БРСМ-нафта”, Marshal, “Мотто”, NPG, “Укрпетроль”, “РУР2, “Веста2 і безіменних “бочках”.
У Marshall, “Веста”, NPG та “Укрпетроль” октанове число виявилося набагато нижчим від необхідного – від 92 до 93 одиниць – це чіткий маркер саморобного пального, виготовленого в кустарних умовах. “Рекордсменами” за низьким октановим числом стали АЗС RUR у Кіровоградській області – 78,8 одиниць і “бочка” у Києві – 85,8 одиниці. Крім цього, у зразку бензину мережі “БРСМ Нафта” було виявлено більш ніж у 27-м разів перевищення допустимого рівня сірки (277 мг/кг за норми не більше 10) та у 64-ри рази — у зразку “Укрпетроль”.
Але найбільшою проблемою, як зазначають експерти, виявився вміст бензолу — дворазове і більше перевищення допустимого рівня цієї токсичної речовини виявлено абсолютно у всіх аутсайдерів. Зокрема зразок бензину А-95, який було придбано на АЗС мережі RUR, встановив абсолютний “рекорд” за весь час досліджень – 10,2%, що у десять разів більше від граничної норми.
АЗС (дослідження по ДСТУ 7687:2015) | Октанове число (дослід. метод) (норматив – не менш 95 од.) | Вміст сірки, (норматив не більше 10 мг/кг) | Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів (в %, не більш 35) | Об’ємна частка бензолу (в %, не більш 1.0) |
WOG | 97,7 | 7 | 25,5 | 0,68 |
ОККО | 96,8 | 9 | 14,7 | 0,21 |
PRIME | 96 | 6 | 30,7 | 0,19 |
КLO | 96,8 | 7 | 29 | 0,93 |
AVANTAGE 7 | 96 | 3 | 28,5 | 0,97 |
ZOG | 96,1 | 7 | 31,6 | 0,45 |
ANP | 96,3 | 9 | 29,0 | 0,95 |
SOCAR | 96,1 | 15 | 31,8 | 0,89 |
BVS | 97,2 | 14 | 30,4 | 0,98 |
NEFTEK | 96,3 | 10 | 29 | 0,95 |
БРСМ НАФТА | 97,1 | 277 | 37,3 | 2,40 |
MARSHALL | 93,3 | 8 | 8,2 | 2,39 |
ВЕСТА | 92 | 35 | 34,4 | 2,27 |
RUR | 78,8 | 10 | 24,1 | 10,20 |
NG | 96 | 150 | 25,4 | 1,64 |
УКРПЕТРОЛЬ | 93,5 | 640 | 20,4 | 2,91 |
NPG | 93,4 | 68 | 10,8 | 2,86 |
БОЧКА 1 (КИЇВ) | 85,8 | 22 | 10,4 | 2,34 |
БОЧКА 2 (ДНІПРО) | 95,8 | 20 | 30,8 | 2,12 |
“У той час, поки лідери ринку по всіх закутках Європи контрактують обсяги нормального пального, “бодяжники” користуються складною ситуацією і заробляють надприбутки на здоров’ї людей та бюджетах автовласників”, – зазначили в ІСЕ.
Утричі більше пального: але спочатку потрібно придбати борщ та каву