В Україні катастрофічна ситуація з якістю пального: де безпечно заправлятися

0
2934
неякісне пальне
-->

Фактичне скасування еконорм Євро 5 дозволило подолати паливну кризу, але разом с тим на ринок викинуто неймовірну кількість неякісного і тому небезпечного пального.

Вперше з початку війни Інститут споживчих експертиз провів дослідження бензину А-95. Як виявилося, великий відсоток паливних ритейлерів попри миттєвий прибуток не ризикує зв’язуватися з “бодягою”. Але ті, у кого репутації не було ніколи, відкрили “всі крани” і шахраюють більше, ніж раніше. Зараз пара заправок можуть призвести до до повного виходу з ладу двигуна.

НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО

Перевірку пройшла значна частина всеукраїнських мереж (WOG, ОККО, ANP, PRIME, SOCAR, MARSHALL, БРСМ НАФТА), а також серйозні регіональні гравці (KLO, AVANTAGE 7, ZOG, BVS, NEFTEK, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, ВЕСТА). Для контрасту було відібрано зразки на поодиноких АЗС NPG, NG та двох “бочках”, у Києві та Дніпрі. Через дуже низьку ціну у них немає нестачі в покупцях, тож їхнім клієнтам буде цікаво дізнатися, що ж вони насправді заливають у баки.

За результатами перевірки, бензин А-95 не відповідав ДСТУ у мережах “БРСМ-нафта”, Marshal, “Мотто”, NPG, “Укрпетроль”, “РУР2, “Веста2 і безіменних “бочках”.

У Marshall, “Веста”, NPG та “Укрпетроль” октанове число виявилося набагато нижчим від необхідного – від 92 до 93 одиниць – це чіткий маркер саморобного пального, виготовленого в кустарних умовах. “Рекордсменами” за низьким октановим числом стали АЗС RUR у Кіровоградській області – 78,8 одиниць і “бочка” у Києві – 85,8 одиниці. Крім цього, у зразку бензину мережі “БРСМ Нафта” було виявлено більш ніж у 27-м разів перевищення допустимого рівня сірки (277 мг/кг за норми не більше 10) та у 64-ри рази — у зразку “Укрпетроль”.

Але найбільшою проблемою, як зазначають експерти, виявився вміст бензолу — дворазове і більше перевищення допустимого рівня цієї токсичної речовини виявлено абсолютно у всіх аутсайдерів. Зокрема зразок бензину А-95, який було придбано на АЗС мережі RUR, встановив абсолютний “рекорд” за весь час досліджень – 10,2%, що у десять разів більше від граничної норми.

АЗС (дослідження по ДСТУ 7687:2015) Октанове число (дослід. метод) (норматив – не менш 95 од.) Вміст сірки, (норматив не більше 10 мг/кг) Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів (в %, не більш 35) Об’ємна частка бензолу (в %, не більш 1.0)
WOG 97,7 7 25,5 0,68
ОККО 96,8 9 14,7 0,21
PRIME 96 6 30,7 0,19
КLO 96,8 7 29 0,93
AVANTAGE 7 96 3 28,5 0,97
ZOG 96,1 7 31,6 0,45
ANP 96,3 9 29,0 0,95
SOCAR 96,1 15 31,8 0,89
BVS 97,2 14 30,4 0,98
NEFTEK 96,3 10 29 0,95
БРСМ НАФТА 97,1 277 37,3 2,40
MARSHALL 93,3 8 8,2 2,39
ВЕСТА 92 35 34,4 2,27
RUR 78,8 10 24,1 10,20
NG 96 150 25,4 1,64
УКРПЕТРОЛЬ 93,5 640 20,4 2,91
NPG 93,4 68 10,8 2,86
БОЧКА 1 (КИЇВ) 85,8 22 10,4 2,34
БОЧКА 2 (ДНІПРО) 95,8 20 30,8 2,12

 

“У той час, поки лідери ринку по всіх закутках Європи контрактують обсяги нормального пального, “бодяжники” користуються складною ситуацією і заробляють надприбутки на здоров’ї людей та бюджетах автовласників”, – зазначили в ІСЕ.

Пальне безкоштовно: як отримати таку допомогу в Україні

Що ллють на українських АЗС під виглядом А-92

Утричі більше пального: але спочатку потрібно придбати борщ та каву

Додати коментар