Комунальне підприємство «Електротранс» було створене в 2016 році для обслуговування тролейбусних маршрутів міста Кропивницького.
У 2017 році муніципальна влада продовжила реформу транспортної системи та додатково наділила «Електротранс» функціями міського автобусного перевізника, для чого було придбано й передано підприємству 20 нових автобусів МАЗ-103.486. Протягом наступного року автопарк «Електротрансу» поповнився десятьма міськими автобусами середньої місткості МАЗ-206.086.
Місткі МАЗ-103 обслуговують переважно найбільш завантажені маршрути центру міста. Ці автобуси мають троє дверей і можуть перевозити до 100 пасажирів, вони оснащені двигуном Mercedes-Benz ОМ926LA потужністю 326 к. с. та автоматичною шестиступеневою коробкою передач Allison T375™ із гідросповільнювачем (ретардером).
На менш завантажених приміських маршрутах «Електротранс» використовує компактніші МАЗ-206 загальною місткістю 64 пасажири. На цих автобусах встановлений двигун Mercedes-Benz OM924LA потужністю 218 к. с. та автоматична коробка передач Allison T270™ із гідросповільнювачем (ретардером).
«На сьогоднішній день автобуси проїхали близько 5 мільйонів кілометрів, працюючи на пасажирських маршрутах нашого міста. Це достатній пробіг для того, щоб можна було зробити висновок про їхню якість, — говорить Олександр Луценко, очільник комунального підприємства «Електротранс». — Автобуси показали себе як надійні, безвідмовні, комфортні машини для пасажирських перевезень. Що стосується автоматичних коробок передач Allison, то за весь час експлуатації не було жодного випадку скарг та нарікань на них з боку водіїв і механіків».
АКП Allison мають неабиякий ресурс і довели свою надійність у важких умовах експлуатації. Гарантійний термін на таку коробку передач становить 2 роки з моменту взяття автобуса на облік без обмеження пробігу. Обслуговування автоматичних коробок Allison, що стоять в автобусах МАЗ, зводиться до регламентної заміни оливи через кожні 240 тисяч км та заміни фільтра оливи через кожні 120 тисяч км пробігу. Ці роботи автопарк може виконувати власними силами.
Кнопковий перемикач передач АКП Allison оснащений електронним дисплеєм і дозволяє контролювати рівень оливи в коробці, а також дає змогу діагностувати її, відображаючи на дисплеї коди несправностей. Зчитавши цей код, можна зателефонувати до сервісного центру Allison та отримати оперативну консультацію щодо можливих причин і способів усунення несправності.
«Звісно, автоматична коробка передач значно спрощує роботу водія, за зміну втомлюєшся значно менше, — сказав Олександр Луценко. — Це відчує кожен, хто мав досвід роботи на автобусах із механічною коробкою передач. Ще один великий плюс — коробка передач Allison перемикається без ривків, тому автобус рухається плавно, без різких прискорень, допомагаючи нам забезпечувати безпеку й комфорт пасажирів. Також хочу відзначити чудову паливну економічність автобусів МАЗ із автоматами Allison».
Витрати на паливо є однією з основних статей витрат перевізника. Розуміючи це, компанія Allison Transmisson продовжує розвивати передову технологію FuelSense 2.0, яка дає змогу досягти максимальної паливної економічності автобусів МАЗ. Усі найбільш передові розробки компанії у цій сфері отримали назву FuelSense 2.0 і використовуються в автобусах Мінського автомобільного заводу. Зокрема, програмне забезпечення (прошивка), що керує роботою автоматичних коробок Allison цих автобусів, забезпечує постійну оптимізацію точок перемикання, для чого використовується алгоритм самонавчання. Завдяки цьому досягається ідеальний баланс між економією палива та динамікою розгону автобуса.
Протягом трьох останніх років співробітники комунального підприємства «Електротранс» та мешканці Кропивницького мали змогу всебічно оцінити автобуси МАЗ. У 2020 році «Електротранс» поповнив свій автопарк ще п’ятьма новими МАЗ 206 із АКП Allison. Це найкраще свідчення їх високої оцінки.
На правах рекламы