Справжні фанати Mazda будуть у захваті: нарешті у бренду з’явився кросовер, який кидає виклик буденності.
Mazda CX-60 вже не просто красива та сучасна Mazda – вона без перебільшення неймовірна! До того ж її краса має неабияке функціональне наповнення, адже СХ-60 – це перший кросовер Мазда, в якому фундамент дизайну заклали… інженери.
Вони й окреслили контур, а дизайнери вже розмалювали. Зовнішність вийшла не лише стильною, але й доволі багатонадійною, бо такий характерний профіль, який відрізняє CX-60 від інших кросоверів бренду – із довжелезним капотом та крихітним переднім звисом – вже сам собою є класичною ознакою преміальності. Тобто новітня Mazda CX-60 – це гра в сегменті, де вимоги досить високі, а ставки ще вищі.
Чи зіграли вони? Дивіться в нашому відео, де ми детально розповіли про найважливіше.
А ми повертаємося до текстової версії – для тих, кому читати за звичкою все ще зручніше, і продовжуємо оцінювати незвичний профіль Mazda CX-60. У ньому можна розгледіти не лише важливу ознаку преміум-сегмента, але й натяк на класичний, тобто задній, привод. Не хвилюйтеся, всі СХ-60 в Україні повнопривідні – тільки це не той повний привод Mazda, до якого ви звикли.
Річ у тім, що двигун розташований уздовж, а не поперек кузова. І з цього багато чого випливає. По-перше, маємо первісно задній привод із додаванням переднього, а не навпаки. А по-друге, тут геть інший розподіл ваги, бо двигун з коробкою добряче зсунуті у бік колісної бази, якщо порівнювати зі звичними кросоверами Mazda.
Напевно, його можна вважати за ще один прозорий натяк, бо такий видатний об’єм – це вже, безсумнівно, візитівка преміума. Як і повелося у преміальному сегменті, двигун має шість циліндрів, хоча розташовані вони не V-подібно.
У розташуванні циліндрів у ряд є свої переваги. Головна – це культура роботи двигуна, ступінь його врівноваженості. Тут поршні рухаються ніби парами зі своїми «віддзеркаленнями» з іншого боку мотора. Спочатку працюють кінцеві, тобто перший та шостий, потім – другий та п’ятий, а закінчують такт сусіди – третій та четвертий. Коли поршні першого та шостого циліндрів знаходяться у верхній мертвій точці, інші поршні рівномірно розташовані під кутом 120 та 240 градусів відповідно щодо робочого циклу, завдяки чому зворотно-поступальні рухи поршнів самі врівноважують мотор.
До речі, компанію цьому 3,3 складає звичний двигун об’ємом 2,5 л, який, втім, незвично розташований: теж поперек, а не уздовж кузова. Обирати між цими двома моторами можна лише у стартовій комплектації Exclusive-Line, де вони є обидва; в середній Premium-Line – тільки 2,5, а в топовій Premium-Sport – тільки 3,3.
Топовий двигун дарує не тільки більшу майже на 100 конячок потужність, тобто 284 к.с., але й більший обертальний момент та, що навіть важливіше, іншу криву цього моменту. У випадку з 2,5 отримаємо 261 Нм на трьох тисячах, а з 3,3 виходимо на максимум у 450 Нм на двох тисячах. Тобто більше та раніше.
Не дивно, що двигун 3,3 літра із технологією Mild Hybrid розганяється до сотні відчутно швидше: за 6,9 секунди замість 9,9 у випадку 2,5 л. Вражає інше: маємо майже однакове паспортне споживання пального в місті: 10,9 л/100 км та 11 л/100 км відповідно.
Чому так? Бо більший об’єм двигуна дещо компенсує гібридна система, яка дозволяє гасити його, коли він не потрібен, тоді як у мотора 2,5 системи I-Stop немає.
За містом 3,3 навіть економніший! Він буде мати менші оберти, ніж 2,5, при тій самій швидкості. Тобто якщо на трасі 2,5 вип’є десь 6,8 л на сотню, то 3,3 – 6,2. Різниця невелика, але є. У змішаному циклі перевага теж на боці 3,3 – 8 літрів на сотню замість 8,3. Саме такими є паспортні дані.
Не знаю, чи легко буде в реальному житті вкластися в них, бо з цим 3,3 складно їздити спокійно. Він провокує ще й ще раз відчути це неймовірне прискорення, почути цей вражаючий звук роботи могутнього мотора!
Проте можна цілком довіряти гальмівній педалі, бо разом із 3,3-літровим двигуном СХ-60 отримує більші гальмівні диски попереду: триста сорок сім міліметрів замість трьохсот двадцяти восьми. І це допоможе компенсувати різницю у спорядженій масі близько 120 кг між CX-60 із різними двигунами.
Але відволічемося трошки від цієї складної інженерії та заглянемо в салон. Він не розчаровує ані за формою, ані за наповненням. Перші суцільно цифрові прилади Mazda, солідна консоль, сяйво хромованих поверхонь – антураж на рівні. Як, власне, і матеріали оздоблення: пластик тут схожий на метал, а штучна шкіра на панелі приладів нагадує натуральну. Але на сидіннях натуральна шкіра з’являється вже в базовій комплектації Exclusive-Line, що починається з позначки в 1 796 400 грн для мотора 2,5 л та 2 052 000 для 3,3 л. Зауважимо, що в Exclusive-Line вже є майже все, що потрібно більшості водіїв – від безключового доступу та запуску двигуна до підігріву всіх сидінь та проєкційного дисплея. Простіше перерахувати те, чого немає: вентиляції передніх сидінь, системи кругового огляду (замість неї камера заднього виду), адаптивного круїз-контролю, адаптивного дальнього світла та аудіосистеми Bose.
Навіщо тоді топова комплектація Premium-Sport за 2 322 000 грн? Зараз пояснимо. По-перше, вона змінює деякі декоративні нюанси. Пластикові накладки на кузові отримують його колір, а зовнішні дзеркала, навпаки, стають чорними. Світлий хром решітки радіатора темнішає, як і колісні диски 235/50 R20. А по-друге, і це головне, замість 2,5-літрового мотора в комплектації Premium-Line оснащення Premium-Sport несе з собою той самий 3,3-литровий.
Втім, він не єдине, що дивує в Mazda CX-60 під час руху. Ось пригадайте, скільки разів у різних оглядах кросоверів Мазда ви чули: «тут той самий 6-ступеневий автомат»… Так було багато років, але все, він вже не той самий!
Автомат тепер 8-ступеневий, та й конструкція геть інша. Немає гідротрансформатора та, відповідно, механізму його блокування – тут електромотор та пакет дискових зчеплень.
Втім, такий ефект виникає, тільки коли ви починаєте добряче притискати. Якщо ви лагідно ставитеся до педалі газу, то коробка лагідно ставиться до вас.
А ще тут доволі цікаві налаштування підвіски: жорсткість задньої нібито трохи менша за передню. До такої різниці в налаштуваннях інженери навмисно вдаються тоді, коли хочуть навчити машину ефектно мести хвостом у поворотах. Так, ця Mazda таке вміє, хоча хвіст уходить наперед дуже обережно та прогнозовано, і лише тоді, коли ви навмисно її на це провокуєте.
Чи сильно нахиляється Mazda CX-60 в повороті, враховуючи такі налаштування підвіски? Тут є одна маленька хитрість. Якщо перебільшити швидкість на вході в поворот та намагатися за будь-що запхати туди кросовер кермом, то він може і нахилитися. Але якщо будете хай помірно, але все ж притискати акселератор, то дозволите нормально спрацювати системі KPC, що гасить крени. Це нова цікава система, раніше на кросоверах Мазда її не було.
Інший спосіб змусити систему KPC спрацювати – це натиснути на гальма. Логіка зрозуміла: водій занадто швидко влітає в поворот, перекручує кермо, автівка нахиляється, водій лякається, тисне на гальма – кузов трошки вирівнюється, і, можливо, штанці цього драйвера залишаться сухими. Але я все ж не рекомендую гальмувати в повороті – краще повільніше увійти в поворот та потім швидше з нього вийти.
Тож підсумуємо. Mazda СХ-60, звісно ж, не ідеальна. Кришка багажника в неї підіймається не дуже високо – баскетболістам, можливо, доведеться трохи нахилити голову. Склопідіймачи передніх дверей якось гучновато працюють. На дуже поганій дорозі щось в салоні може заспівати, щоб вам не було сумно. А головне, прайс на цей кросовер не дитячий.
Але більш помітного кросовера Mazda ще не було! Більш цікавого в керуванні кросовера Mazda ще не було! Він має сподобатися тим, хто любить та, головне, вміє їздити. Якщо ви вважаєте себе саме таким водієм – що ж, це дуже гідний претендент на ваші гроші. Завітайте до автосалонів Mazda та особисто переконайтеся в цьому!
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
345 сил та 8 місць: Mazda представила найбільший і найпотужніший кросовер
Незвична новітність, звичайна надійність: тест-драйв нового Suzuki S-Cross