Лімо-кросс від Mazda: блукаємо просторами новенької CX-90

0
443
MAZDA CX-90
-->

Цей кросовер трішечки особливий. А може, навіть і не трішечки, бо це не лише виставка високих технологій Mazda (хоча і вона теж, адже це флагман бренду), але й спроба виробника зазирнути в новий для себе сегмент лімузинів.

НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ

А сьогодні, як відомо, навіть лімузин має виглядати як кросовер. Тож зустрічайте: CХ-90, лімо-крос від Mazda!

Таке диво треба побачити, тому ми зробили відеоверсію нашого тест-драйва. А для тих, кому зручніше читати, нижче – традиційна текстова версія.

Одразу попереджаємо: не шукайте значення слова «лімо-крос» у гулі – гугл про нього ще не знає! Це ми вигадали, адже у нас були для цього підстави. Ми потихеньку до них доберемося. А поки пару слів про дизайн.

MAZDA CX-90

Зовні CХ-90 – це справжній моноліт, що випромінює могутність, яку і має випромінювати лімузин, та надійність, яку ми і звикли отримувати від Mazda. А ще – яскравий приклад довгограйного дизайну. Бо чим більше гострих граней та кутів, тим зазвичай швидше старіє дизайн. Щодо розміру CХ-90, то він королівський (інфографіка: габарити). Смужки хрому по периметру вдало підкреслюють, що це найбільша Mazda, яку ви коли-небудь бачили.

MAZDA CX-90

Але не лякайтеся, бо при цьому автівка зберегла дуже важливу фірмову особливість. Її можна було помітити ще у моделі СХ-9, на зміну якій і прийшла СХ-90. А саме: водій цих величезних габаритів практично не помічає. Тобто за кермом велика Mazda відчувається ну майже як середня. Але різниця є, і помітна вона насамперед тоді, коли натискаєш на акселератор. Тому що двигун тут неймовірний!

MAZDA CX-90

На погляд він такий же, як і у СХ-60: поздовжньо розташована рядна турбована «шістка» об’ємом 3,3 л. Я докладно розповідав про цей мотор у тесті СХ-60, тож кому цікаві технічні деталі, можете подивитися, посилання в описі. А зараз – про відмінності.
По-перше, якщо СХ-60 пропонує як альтернативу двигун 2,5, то тут цієї альтернативи немає – тільки 3,3. По-друге, якщо у СХ-60 цей 3,3 л видає 284 конячки, то тут 345. Вау! Але розгін такий же, як у СХ-60, тобто 6,9 секунди до сотні.

Все стає зрозумілим, якщо поцікавитися спорядженою масою цього дива: воно тягне на 2,1 тонни, тобто десь на 250 кілограмів більше, ніж у СХ-60. Ну окей, якщо при розгоні ця додаткова маса не відчувається, то як щодо гальмування?

MAZDA CX-90

Про це теж подбали. Тут задні гальмівні диски навіть трошки більші за передні. Маємо діаметр 347 мм попереду та 350 мм позаду. Для розуміння: у СХ-60 передні диски такі ж самі, а от задні в діаметрі на 22 міліметри менші. Гальмує СХ-90 впевнено.
Що ж, саме час переміститися в салон. Передня частина тут начебто така ж, як у СХ-60, принаймні суттєвих відмінностей ми не помітили. Але вони можуть бути. І щоб це перевірити, треба зазирнути на другий ряд.

Семимісна версія, що зображена на фото, має тримісний другий ряд. Тобто звичний. Але CX-90 може запропонувати і шестимісну версію, із незвичним другим рядом для справжніх поважних персон. Як вона виглядає, можна побачити в нашому відео.
Але про всяк випадок пояснимо: разом з іншим кольором салону (медовим, як його називає Mazda) панель шестимісної версії буде мати замшеву фактуру. А кермо буде не однотонним, тобто чорним, а двоколірним – чорним та світлим.

MAZDA CX-90

Але головне, звичайно, ті капітанські крісла, в яких дійсно можна угледіти певну «лімузинність» СХ-90. Хоча у чомусь ця Мазда навіть крутіша за лімузин, бо в лімузина зазвичай немає третього ряду, а у СХ-90 він є.

Що про нього можна сказати? По-перше, автору не довелося складатися у три рази, щоб сюди потрапити. По-друге, не хотілося одразу ж звідси вистрибнути. Людині середнього зросту там доволі зручно. Навіть USB-порти є. І динаміки теж. Ну, будемо вважати, що тема третього ряду розкрита, тому повертаємося за кермо.

MAZDA CX-90

 

Здається, тут все знайоме. Система персоналізації, яка вас впізнає та робить відповідні налаштування, цифрова панель, 8-ступеневий автомат із електромотором замість гідротрансформатора – це все ви вже бачили у СХ-60. А щодо нечуваного, то я просто в захваті від споживання пального.

Бо споживання десь на рівні бензинового 2,5. У нас вийшло 10,5-11 літрів за декілька днів тесту. І це просто супер, враховуючи темперамент мотора. Хоча якщо використовувати його хоча б наполовину, то, звісно, апетит буде більше. Але робити так не обов’язково, адже він чудово їде на низах.

MAZDA CX-90

Таке несподівано низьке споживання має ще одну причину: цей гібрид оснащений досконалою системою старт-стоп, або i-Stop, як її називає Mazda. По-перше, напруга в 48 вольт дозволяє вимикати двигун під час руху, а потім миттєво запускати його. По-друге, Mazda, здається, чи не єдина автівка, що дає змогу водію керувати ще й системою старт-стоп. Бо якщо гальмуєш плавно, як, власне, і треба на гібриді, то при зупинці мотор може не заглушитися. А ви, наприклад, знаєте, що червоний на цьому перехресті – це надовго. Тоді просто ще трохи притискаєте гальма. І якщо батарея дозволяє, система спрацьовує.

MAZDA CX-90

Щодо підвіски, то вона м’яка рівно настільки, щоб не ставати желейною. Як на мене, інженери добре відчули той поріг пом’якшення, за яким починає страждати керованість, і не переступили його.

MAZDA CX-90

Можна довго хвалити їздові якості Mazda CX-90, адже є за що. Але час зазирнути у прайс-лист, і спочатку він трошки дивує: маємо старт у 2,5 мільйона за семимісну версію. Як для Mazda це начебто забагато, але як для лімузина, хай навіть японського, начебто і не дуже.

MAZDA CX-90

Бо якщо Mazda нарешті спромоглася зробити дійсно класний кросовер не лише для власників середніх гаманців, але й для більш вгодованих, то чом би й ні? Тим паче що за ці 2,5 мільйона тут справді буде те, що треба.

Важко перелічити всі принади, адже, знову ж таки, перед вами флагман Mazda, для якого вона не пошкодувала нічого. Цей автомобіль має все: від цифрової панелі приладів та проєкційного дисплея до найкращого оздоблення та повного набору найсучасніших систем безпеки. Ба більше, тут є навіть автоматичний режим вентиляції та підігріву передніх сидінь!

MAZDA CX-90

І якщо зібрати оце все і зважити, то розумієш, що для цього класу така вартість дійсно норм і що, скажімо, німецькі бренди подібну цінову пропозицію навряд чи зроблять.
До речі, є один цікавий нюанс. І він, здається, теж зі світу лімузинів. Mazda CX-90 пропонується у двох комплектаціях: Premium-Line та Premium-Sport. Зазвичай одна повинна бути стартовою, а інша вже топ. Але тут вони обидві топ, бо відрізняються хіба що кількістю місць, кольором салону та фактурою окремих його елементів.

MAZDA CX-90

Що ж, зробимо висновки. Це найдовша Mazda, яку ви коли-небудь бачили. Це найпотужніша Mazda, яку ви коли-небудь бачили. І, звісно ж, це найбагатша Mazda, адже в неї є майже все, включаючи кліренс у 18-20 см (залежно від того, кому вірити). Чого немає? Наприклад, масажу у кріслах, але чи потрібен він взагалі, то є дискусійне питання. Я особисто з тим масажем в інших автівках, де він є, зазвичай награюся за три дні.

А тут довгограйний дизайн та довгограйні задоволення. 345 конячок, які везуть як 345, а їдять як двісті. Гарні налаштування підвіски. Добра шумка. Та і все інше дуже добре. От чесно, за великим рахунком, просто немає до чого доколупатися. Хіба що це перша за моєї пам’яті Мазда вартістю від 2,5 млн. З іншого боку, якщо вона їх дійсно варта, то чом би й ні?

Що насправді змінилося в оновленій Mazda CX-5

Новий кросовер Mazda витратить 1 літр пального на 100 км

Стартували продажі кросовера Mazda з технікою Toyota RAV4: ціна нижче

Додати коментар