Майже електрокар: тест-драйв незвичайного Nissan Qashqai E-Power

0
1787
NISSAN QASHQAI E-POWER
-->

Чому “майже”? Є декілька технічних нюансів. Але, попри них, цей автомобіль дійсно нагадує електрокар, який не треба заряджати від розетки.

Текст: Микола Захаренков Фото: Nissan та автора

Яскравий, монументальний, беззаперечно стильний та сучасний. Можете додати ще декілька епітетів на свій смак, але скільки б не додавати, при особистому знайомстві з цим автомобілем знайдете ще парочку. Бо в реальності він виглядає навіть краще, ніж на фото.

Nissan Qashqai E-PowerНу а ми усі свої епітети, здається, витратили ще рік тому, у січні, коли в Україні саме і відбулася презентація нового Qashqai. Так, він примудрився дебютувати як раз перед початком Великої війни, тому ніби впав у сплячку разом із ринком нових авто. Але зараз ринок вже почав потроху прокидатися, то ж і Кашкаю саме час зробити те саме. Тим паче, що привід для цього більш ніж вагомий – український дебют найбільш досконалого Qashqai усіх часів. Таке почесне звання виправдовує та сама приставка e-Power до назви моделі – то ж розберімося, що саме вона означає.

Nissan Qashqai E-PowerХто що крутить

Можливо, маркетологи Nissan мають більш влучне тлумачення, але я б переклав e-Power дуже близько до суті англійської назви, тобто сила електричного струму. І сила ця є настільки наочною, що язик не повертається назвати Nissan Qashqai e-Power звичайним гібридом. Скоріше, це гібрид гібрида та електрокара, бо хоча цей автомобіль має ДВЗ, останній не бере безпосередньої участі в обертанні коліс. Бензиновий мотор використовується виключно як генератор, а електричний струм, що він його виробляє, подається до батареї та електромотора, який вже безпосередньо й обертає колеса. Nissan не перший придумав цю схему, але Qashqai e-Power – перший Qashqai, що користає з неї.

Nissan Qashqai E-PowerНа відміну від більшості звичайних гібридів, цей кросовер не має звичної трансмісії у вигляді автомата чи варіатора – йому цілком вистачає редуктора, як в електрокара. Це найпростіший, а тому найбільш стійкий до зламів аналог трансмісії, який можна собі уявити. Тобто, вже на старті маємо важливу перевагу цієї моделі в очах людей, що особливо прискіпливо ставляться до надійності. Чесно кажучи, поділяю такий погляд на речі.

Nissan Qashqai E-PowerАле є один нюанс: Nissan Qashqai e-Power – тільки передньопривідний. Ви можете, як забажаєте, придбати м’який гібрид Qashqai MHEV з переднім або повним приводом, але Qashqai e-Power – тільки 2WD. Але Qashqai MHEV, своєю чергою, не має такого просунутого бензинового двигуна, як Qashqai e-Power. Та й будь-які інші кросовери теж.

Все змінюється

Бо під капотом працює силовий агрегат 1,5 VС-Тurbo. І це – справжнє маленьке диво. Маленьке, бо у Nissan є ще й велике таке ж: дволітровий двигун із чотирма циліндрами, який вже знайомий нам зокрема по кросоверу Infiniti QX60.

А тут маємо лише три циліндри та, відповідно, трошки менший об’єм – 1,5 л. Але цей двигун також вміє змінювати свій робочий об’єм (буквально на декілька кубиків, але все ж!) та ступінь стискання – від 8:1 до 14:1.

Nissan Qashqai E-PowerЦе досягається завдяки зміні у висоти підйому поршня (від 84 до 88,9 мм), тобто зсування ВМТ. Тут особливе кріплення шатунів, що з’єднуються з колінчастим валом через рухомий блок коромисел. Він, своєю чергою, з’єднаний з ексцентриковим валом та електромотором, який по команді електроніки змінює нахил коромисел, тобто й розташування ВМТ. Це дозволяє мотору перемикатися з режиму максимальної економії до режиму максимальної віддачі за личини долі секунди.

Nissan Qashqai E-PowerЧи важливо це для мотора, який лише грає роль генератора? Ще пак! Бо саме здатність моментально збільшувати оберти й ситніше «годувати» електродвигун забезпечує ну дуже швидку реакцію на акселератор навіть у режимі Eco, а якщо перемикаєтеся у Sport, то реакція взагалі стає блискавичною. 7,9 секунди до сотні – це насправді швидко, 140 кВт та 330 Нм відчуваються цілком. До того ж перемикання коробки не заважають насолоджуватися динамікою, бо коробки – пам’ятаєте? – тут взагалі нема.
Єдине, що трошки заважає, то легка порожнеча на кермі у зоні «біля нуля». Для маневрування на невеликих швидкостях чутливості, здається, вистачає, але у процесі розгону вона зникає непропорційно швидко.

Без напруження

Хоча навряд режим Sport стане вашим улюбленим. Радше ви будете їздити в Eco, що я здебільшого й робив під час тест-драйву. По-перше, як вже згадувалося вище, навіть у цьому режимі маємо вельми пристойну реакцію на акселератор. Як натиснув – так й поїхав, без всякої гуми під педаллю. По-друге, основне завдання гібрида, як на мене – це економити паливо, і саме в режимі Eco простіше за все вийти на паспортну цифру у 5,2 л по місту (до речі, на трасі паспорт обіцяє майже те ж саме, тобто 5,1 л/100 км).
Простіше – це не значить зовсім просто, бо не аби які динамічні здібності цього кросовера час від часу провокують ними скористатися, а це швиденько підіймає середній показник споживання пального до 8-ми чи навіть 10 літрів на сотню. Втім, він так же швидко наближається до паспортних значень, коли водій вже нарешті натішиться та трошки відпустить педаль газу.

Nissan Qashqai E-PowerДо речі, на її відпускання Nissan Qashqai e-Power може реагувати по-різному, оскільки на його консолі є кнопка під назвою e-Pedal Step – ще одна ознака, що вказує на ідейну спорідненість кросовера із найвідомішим електрокаром Nissan – Leaf. Але часткову, на що й натякає слово Step у назві. Бо якщо у Leaf за допомогою функції e-Pedal, тобто одним лише акселератором, можна розганятися, сповільнюватися та гальмувати до повної зупинки, то останнього від e-Pedal у Qashqai ви не здобудете. Він швидко сповільниться до повзучої швидкості, але повна зупинка досягається лише використанням гальмівної педалі. Зупинки більше немає, і до цього слід звикати, бо саме e-Pedal Step виробник використовує не тільки у цьому Qashqai, але й в усіх нових моделях після 2020 року.

Занадто розумний

Щоб зрозуміти, як це воно – тримати у руках Nissan Qashqai e-Power, слід пам’ятати, що для розгону використовується енергія не тільки ДВЗ, але й батареї. Електрони з цих двох джерел електромотор міксує на власний розсуд, кожен раз складаючи найбільш вигідну з його точки зору пропорцію. То ж не дивуйтеся, якщо оберти та й, власне, звук роботи бензинового двигуна час від часу буде дещо не збігатися із положенням педалі газу.
Її помірне натискання ДВЗ взагалі може проігнорувати: якщо батарея заряджена достатньо, Nissan Qashqai e-Power буде рухатися на суцільній електротязі, тобто стане справжнім електрокаром. Ненадовго, бо батарея тут лише на 2,1 кВт·год. Але ж мені вдалося проїхати без допомоги ДВЗ майже три кілометри, а це дещо кращий результат, ніж, наприклад, у звичайних гібридів Toyota.

Nissan Qashqai E-PowerЧи дошкуляє таке свавілля бензинового движка? Зовсім ні. Він феноменально тихо, особливо як для трьох циліндрів, вмикається та вимикається. Не чутно та й не відчутно, від слова “зовсім”.

Сміливий крок

Щодо цін та оснащення є важливий нюанс. Nissan Qashqai e-Power, з огляду на свою досконалість, цілком логічно ігнорує базову комплектацію Visia та наступну за нею Acenta, в який можна придбати усі інші передньопривідні Qashqai, та починається одразу з середньої N-Connecta (1 528 900 грн станом на кінець березня). Вона серед іншого передбачає диски на 18 дюймів, цифрову панель приладів 12,3 ”, систему кругового огляду та сенсорний дисплей 12,3 ” – досить гарний, із красивим оформленням та достатньою кількістю пікселів, щоб легко користуватися тією самою системою кругового огляду. Можна причепитися лише до швидкості реакції дисплея, яка здається трошки сповільненою (особливо коли перегортаєш сторінки його меню), але не настільки, щоб насправді дратувати.

Nissan Qashqai E-PowerНаступний рівень – комплектація Tekna за 1 635 730 грн, що додає адаптивне дальнє світло, проєкційний дисплей 10,8 ” та навіть панорамний скляний дах. Ну, а у нас вже Tekna+ (1 752 340 грн), що має ще й оздоблення з якісної шкіри та функцію масажу у спинках передніх крісел – до речі, дуже ефективного. Є ще преміальна аудіосистема від Bose та диски на 19 ”.

Nissan Qashqai E-PowerЙ на таких великих колесах цей кросовер м’яко й тихо пливе навіть по бруківці – підвіска (МакФерсон спереду та багатоважільна – ззаду) комфортна, звукоізоляція доволі просторого салону (колісна база – 2665 мм) зовсім непогана.
А ще мені сподобалося, як адекватно реагує на дорожню ситуацію адаптивний круїз-контроль – помітно, що над налаштуванням допоміжної електроніки цього авто добряче попрацювали.

NISSAN QASHQAI E-POWERТо ж якщо вас дійсно вразила ширина кроку, який зробив Nissan Qashqai e-Power у бік преміум-сегмента, можу трошки заспокоїти: на щастя, це стосується не лише прайсу. Вийшло хоч і не дешево, але солідно. Їде та відчувається цей Qashqai справді по багатому. Поєднання комфорту та оснащення, динаміки та економії, що його пропонує цей автомобіль, насправді дуже тішить. Може, він й не задовольнить економного покупця, але от вибагливого – легко.

Електрокари стрімко дешевшають: названо головну причину

Дешево чи дорого: за скільки українцям пропонують новий Nissan X-Trail

Volkswagen остаточно прощається з ДВЗ: названо дату і останню модель

Додати коментар