Чому “майже”? Є декілька технічних нюансів. Але, попри них, цей автомобіль дійсно нагадує електрокар, який не треба заряджати від розетки.
Текст: Микола Захаренков Фото: Nissan та автора
Яскравий, монументальний, беззаперечно стильний та сучасний. Можете додати ще декілька епітетів на свій смак, але скільки б не додавати, при особистому знайомстві з цим автомобілем знайдете ще парочку. Бо в реальності він виглядає навіть краще, ніж на фото.
Хто що крутить
Можливо, маркетологи Nissan мають більш влучне тлумачення, але я б переклав e-Power дуже близько до суті англійської назви, тобто сила електричного струму. І сила ця є настільки наочною, що язик не повертається назвати Nissan Qashqai e-Power звичайним гібридом. Скоріше, це гібрид гібрида та електрокара, бо хоча цей автомобіль має ДВЗ, останній не бере безпосередньої участі в обертанні коліс. Бензиновий мотор використовується виключно як генератор, а електричний струм, що він його виробляє, подається до батареї та електромотора, який вже безпосередньо й обертає колеса. Nissan не перший придумав цю схему, але Qashqai e-Power – перший Qashqai, що користає з неї.
Все змінюється
Бо під капотом працює силовий агрегат 1,5 VС-Тurbo. І це – справжнє маленьке диво. Маленьке, бо у Nissan є ще й велике таке ж: дволітровий двигун із чотирма циліндрами, який вже знайомий нам зокрема по кросоверу Infiniti QX60.
А тут маємо лише три циліндри та, відповідно, трошки менший об’єм – 1,5 л. Але цей двигун також вміє змінювати свій робочий об’єм (буквально на декілька кубиків, але все ж!) та ступінь стискання – від 8:1 до 14:1.
Єдине, що трошки заважає, то легка порожнеча на кермі у зоні «біля нуля». Для маневрування на невеликих швидкостях чутливості, здається, вистачає, але у процесі розгону вона зникає непропорційно швидко.
Без напруження
Хоча навряд режим Sport стане вашим улюбленим. Радше ви будете їздити в Eco, що я здебільшого й робив під час тест-драйву. По-перше, як вже згадувалося вище, навіть у цьому режимі маємо вельми пристойну реакцію на акселератор. Як натиснув – так й поїхав, без всякої гуми під педаллю. По-друге, основне завдання гібрида, як на мене – це економити паливо, і саме в режимі Eco простіше за все вийти на паспортну цифру у 5,2 л по місту (до речі, на трасі паспорт обіцяє майже те ж саме, тобто 5,1 л/100 км).
Простіше – це не значить зовсім просто, бо не аби які динамічні здібності цього кросовера час від часу провокують ними скористатися, а це швиденько підіймає середній показник споживання пального до 8-ми чи навіть 10 літрів на сотню. Втім, він так же швидко наближається до паспортних значень, коли водій вже нарешті натішиться та трошки відпустить педаль газу.
Занадто розумний
Щоб зрозуміти, як це воно – тримати у руках Nissan Qashqai e-Power, слід пам’ятати, що для розгону використовується енергія не тільки ДВЗ, але й батареї. Електрони з цих двох джерел електромотор міксує на власний розсуд, кожен раз складаючи найбільш вигідну з його точки зору пропорцію. То ж не дивуйтеся, якщо оберти та й, власне, звук роботи бензинового двигуна час від часу буде дещо не збігатися із положенням педалі газу.
Її помірне натискання ДВЗ взагалі може проігнорувати: якщо батарея заряджена достатньо, Nissan Qashqai e-Power буде рухатися на суцільній електротязі, тобто стане справжнім електрокаром. Ненадовго, бо батарея тут лише на 2,1 кВт·год. Але ж мені вдалося проїхати без допомоги ДВЗ майже три кілометри, а це дещо кращий результат, ніж, наприклад, у звичайних гібридів Toyota.
Сміливий крок
Щодо цін та оснащення є важливий нюанс. Nissan Qashqai e-Power, з огляду на свою досконалість, цілком логічно ігнорує базову комплектацію Visia та наступну за нею Acenta, в який можна придбати усі інші передньопривідні Qashqai, та починається одразу з середньої N-Connecta (1 528 900 грн станом на кінець березня). Вона серед іншого передбачає диски на 18 дюймів, цифрову панель приладів 12,3 ”, систему кругового огляду та сенсорний дисплей 12,3 ” – досить гарний, із красивим оформленням та достатньою кількістю пікселів, щоб легко користуватися тією самою системою кругового огляду. Можна причепитися лише до швидкості реакції дисплея, яка здається трошки сповільненою (особливо коли перегортаєш сторінки його меню), але не настільки, щоб насправді дратувати.
А ще мені сподобалося, як адекватно реагує на дорожню ситуацію адаптивний круїз-контроль – помітно, що над налаштуванням допоміжної електроніки цього авто добряче попрацювали.
Дешево чи дорого: за скільки українцям пропонують новий Nissan X-Trail
Volkswagen остаточно прощається з ДВЗ: названо дату і останню модель