Рівень охолоджувальної рідини впав нижче за мінімум: який антифриз залити, щоб уникнути ремонту?
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Колись у всіх системах охолодження хлюпала вода. Тепер – антифриз. І виробників, і типів антифризів так багато, що рідкісний власник відповість на питання, що саме хлюпається в системі охолодження його машини. Тим часом сучасні мотори дуже чутливі до перегріву, а тому до вибору технічних рідин, у тому числі й охолодних, треба серйозно підходити. Що можна заливати у систему охолодження автомобіля певної марки?
Перша інстанція
Антифриз. З питаннями ми звернулися до автовиробників. Який тип охолоджувальних рідин (традиційна, карбоксилатна, гібридна, лобридна) можна використовувати в їхніх автомобілях? Чи є рекомендації щодо конкретних брендів? І чи можна доливати рідини інших типів?
На останнє запитання всі автовиробники відповіли однаково: забороняється доливати до системи охолодження будь-які рідини, крім рекомендованих. Для Nissan потрібен тільки бельгійський Nissan L255N, для Рено – Glaceol type D, для машин групи PSA – Freecor DSR. Volvo потрібно доливати лише рідину, схвалену Volvo.
Деякі виробники дають певну свободу вибору, конкретизуючи лише тип рідини. Porsche, Hyundai, Skoda та PSA рекомендували лобридну, Brilliance – традиційну, а Mitsubishi – гібридну. Для Subaru підходять рідини «без амінів» на етиленгліколевій основі. Тож яку ж ОР потрібно шукати в магазинах?
Тільки рекомендовану
Автомобільні концерни ставлять перед виробниками антифризів завдання: наприклад, обов’язково позбутися екологічно шкідливих елементів (амінів, боратів) в ОР, а також по можливості використовувати в кінцевому продукті гліцерин з дешевих відходів виробництва біопалива. Постачальник виконує вимоги, а знати точну хімічну формулу замовнику ні до чого. Тому й не рекомендують автовиробники інші ОР для своїх машин. Адже для цього потрібно проводити випробування на сумісність, а це масштабна робота: треба змішати продукти у різних пропорціях, кожну суміш перевірити на спеку та морозі, оцінити наявність розшарування та опадів. Тому автовиробники вказують, яка рідина повністю влаштовує їх, і тільки її рекомендує дилерам.
А чому не обмовляють хоча б тип ОР – карбоксилатна, лобридна? По тій же причині! Споживач повинен засвоїти, що будь-яке відхилення від заводських рекомендацій може завдати шкоди автомобілю. А користуючись тим, що поділ ОР на типи має умовний характер, багато автовиробників вважають за краще вводити власні коди та шифри. Наприклад, у класифікації Volkswagen традиційні ОР позначаються як G11 (VW TL 774‑C), карбоксилатні – як G12+ (VW TL 774‑F). Подібні специфікації є у кожного виробника, але фольксвагенівська краще за інших прижилася, і багато хто спирається саме на неї.
Краще замінити
Перша думка, яка спадає на думку при пошуку потрібної ОР – залити те, що було раніше! Тільки як дізнатися, що заливали в автомобіль кілька років тому? Часто власники просять продати їм «антифриз для Volkswagen». Або – того гірше – за порадою невігласів починають вишукувати рідину певного кольору.
Цей міф – один із найстійкіших в автомобільному світі. Мовляв, якщо рідина була синього кольору, то й доливати треба також синю. Але колір ОР визначає не її хімічний склад, а барвник. Зараз ОР умовно ділять за набором функціональних присадок на чотири типи! І змішувати їх не можна.
А що станеться, якщо в жовту ОР долити іншу жовту, але зроблену за зовсім іншою технологією? Різнорідні присадки почнуть «бодатися» один з одним і перестануть працювати за призначенням. У результаті розчину може випасти осад, порушивши роботу, наприклад, теплообмінника обігрівача. І скінчиться все дорогим ремонтом.
Змішувати – не можна, міняти – допускається
То що ж заливати у систему охолодження? З гарантійними машинами все просто – вони обслуговуються в авторизованих дилерів, а ті використовують лише узгоджені з виробником рідини. А власникам постгарантійних машин слід дотримуватись наступних рекомендацій.
При долівці ОР використовуйте дистильовану воду – це рекомендують усі автовиробники. Якщо потрібно додати до системи кілька літрів рідини – краще замінити її повністю, усуваючи негативні наслідки від суміщення несумісного. При цьому дуже бажано використовувати саме сучасний продукт будь-якого іменитого виробника. Чим новіша технологія (а це можна з’ясувати на сайті виробника, де новинки завжди відзначені), тим менша ймовірність завдати шкоди мотора. Склад ОР і, тим більше її колір не матимуть значення.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Якщо дуже треба: з якими несправностями можна їздити, а з якими – ні