Що таке “піднирування”, навіщо в машині ставити кулак над головою і як правильно сидіти за кермом?
Компанія Skoda Auto розповіла про правильну посадку водія, щоб це було не тільки зручно, але й безпечно.
Більшість водіїв гадають, що правильно розміщуються за кермом автомобіля, але це не зовсім так. Зручно – не завжди й безпечно. Ви повинні мати можливість дотягнутися до всіх органів управління, особливо кермового колеса та педалей, без необхідності витягуватися або робити неприродні рухи.
При цьому важливо сидіти якомога вертикальніше. “Іноді можна почути про правильний нахил спинки – але це означає нахил стосовно сидіння, а не до підлоги”, – пояснює експерт Skoda перший важливий принцип.
Ні близько, ні далеко
Є кілька причин, через які водієві не слід «лежати». Крім хорошого огляду і вищезгаданого контролю за автомобілем, ремінь безпеки не може утримати водія на місці, якщо між його тілом і ременем є люз – тіло має тенденцію прослизати під ним. Є навіть технічний термін для цього – “піднирювання” – коли тіло прослизає вперед під ременем безпеки, який потім чіпляється за шию, що призводить до удушення.
Правильний спосіб пристебнути ремінь безпеки, щоб запобігти «піднирюванню» – ремінь лежить на плечі та перетинає таз, а не живіт, водій сидить прямо.
Ще одне правило стосується поздовжнього регулювання сидіння: ноги ніколи не повинні бути повністю витягнуті, навіть якщо вичавити педаль «підлогу». Вони завжди повинні залишатися хоча б злегка зігнутими, інакше кістки у суглобах у разі аварії складуться як телескопічна парасолька. Те саме можна сказати щодо положення рук.
Правильна позиція рук на кермі – «9 і 3». Цей хват дозволяє виконувати широкий діапазон маневрів, а конструкція сучасного кермового колеса спрощує це завдання завдяки своїй формі – поглиблення та розширення у потрібних місцях підтримують руки в оптимальній позиції. Це також важливо у разі спрацювання подушки безпеки: подушка не б’є по руках, а виштовхує їх у вільний простір з боків.
Не меншу роль відіграє і відстань від грудей до кермового колеса, а отже, і до подушки безпеки. У разі спрацьовування подушка повинна торкнутися тіла в той момент, коли вона максимально розкрилася, але ще не почала здуватися.
Рецепт ідеальної відстані між сидінням та кермовим колесом: зручно розташувавши спину та обидві лопатки на спинці сидіння, тримайте витягнуту руку перед собою – зап’ястя має лежати на верхній частині керма. Коли ви тримаєте кермо в положенні «9 та 3», ваші руки зігнуті в ліктях. Водночас слід пам’ятати, що ноги теж повинні бути досить зігнутими, і це завжди компроміс, оскільки пропорції тіла та кінцівок у всіх є різні.
Принаймні до вух
Також важливі налаштування підголівника. «Якщо розмір підголівника та зростання людини дозволяють, ідеально, щоб верхня частина підголівника була на висоті верхівки голови. Якщо водій дуже високий, підголівник може бути трохи нижчим, але верх підголівника ніколи не повинен бути нижчим від верхнього кордону вуха», – радить експерт з безпеки.
Останнім аспектом регулювання сидіння є висота – між вашою головою та стелею автомобіля повинен поміститися стиснутий кулак. Це необхідно для того, щоб звести до мінімуму ймовірність пошкодження верхньої частини хребта під час перекидання автомобіля.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ