Зима за бортом: чому погано працює обігрів салону і що з цим робити

0
5180
обігрів салону
-->

На вулиці мороз, а в машині не працює обігрів? Пояснюємо, як оцінити характер несправності – це убезпечить від зайвих витрат під час ремонту.

Джерело тепла в автомобілі – двигун (крім електрокарів). Його робоча температура – близько 80-90 градусів. Зайве тепло відводиться через радіатор, але з приходом холодів частина цього тепла йде на обігрів салону.

Процес зазвичай виглядає так. В обігрівач надходить повітря – зовнішнє або салонне (якщо включений режим рециркуляції). Воно проходить крізь салонний фільтр, випарник кондиціонера (за наявності такого), а далі або через радіатор обігрівача, або повз нього – залежно від бажання водія. Потім за допомогою заслінок повітря прямує до певних зон: на скло, в обличчя або в ноги.

З конструкцією розібралися. Тепер – про основні причини, з яких проста, здавалося б, система може страйкувати.

обігрів салону
1. Радіатор обігрівача 2. Заслінка регулятора температури 3. Випарник кондиціонера 4. Фільтр салону 5. Заслінка системи рециркуляції повітря 6. Електровентилятор

Не нагрівається охолоджувальна рідина

Часто буває так, що мотор ще не прогрівся, а водій вже панікує. Якщо під капотом наддувний дизель або бензиновий турбомотор з безпосереднім упорскуванням, чекати доведеться довго! ККД у них вище, ніж у атмосферних моторів, тобто більше енергії перетворюється на корисну роботу, а не в тепло, тому такі двигуни прогріваються повільніше. У руху прогрів значно прискорюється, а значить і пічка раніше задує гарячим повітрям.

Мотор може не прогріватися через несправність — наприклад, якщо забарахлив термостат. Коли його клапан втрачає герметичність, помпа постійно ганяє охолоджувальну рідину по великому колу через радіатор. Були й більш комічні ситуації: у колишні часи багато новеньких Волг не бажали прогріватися тому, що у них не було термостатів – перегонники знімали їх по дорозі від заводу до місця продажу. Метод лікування простий: встановлення нового термостату.

Більш неприємна і трудно усувна несправність – погана циркуляція охолоджувальної рідини через радіатор обігрівача. Причини? Загинаємо пальці: радіатор забився відкладеннями (або препаратами для усунення течі), перегнулися шланги, не працюють крани обігрівача (зазвичай таке трапляється після втручання недбайливих ремонтників). Можливі і більш екзотичні причини – від повітряних пробок у радіаторі обігрівача до з’їдених корозією крильчаток помпи. Методи ремонту також зрозумілі: прочистити, розігнути, замінити.

Нарешті, якщо на вулиці реальний мороз (під мінус двадцять), то для прискорення прогріву мотора не варто нехтувати таким стародавнім способом, як картонка перед прорізами радіатора. Неестетично, проте ефективно. Допоможе і спеціальна тепла ковдра під капот.

Не нагрівається повітря

Антифриз гарячий, а тепла немає? Швидше за все, повітря десь «застрягло» по шляху, наприклад у засміченому повітряному фільтрі. Інший підозрюваний – випарник кондиціонера, через який повітря повинен проходити завжди. Можливо, він також засмітився. Таке часто трапляється при тривалій їзді без салонного фільтра. Метод ремонту очевидний: купити новий фільтр, спробувати прочистити випарник, а якщо не виходить – замінити його.

На немолодих машинах радіатор обігрівача часто обростає шаром пилу, який під впливом температури з часом намертво приварюється до його поверхонь. Ефективність роботи печі при цьому неминуче знижується, оскільки бруд передає тепло набагато гірше ніж чисті металеві пластини.

Заслінка не затуляє

Якщо заслінка, яка направляє повітря або через радіатор обігрівача, або в обхід, з часом починає вередувати, то частина холодного повітря (а то й весь!) піде повз радіатор обігрівача без жодного нагріву. Скільки часу і грошей доведеться витратити на ремонт? Якщо заїдає привід заслінки, зазвичай допомагає чищення та мастило. А якщо сама заслінка розвалилася на шматки, доведеться шукати на розбиранні таку ж – не купувати блок блоку обігрівача в зборі. Вартість роботи із заміни залежить від автомобіля та складності системи опалення.

Електричні проблеми

Одна з найчастіших електричних несправностей на автомобілях з ручним управлінням обігрівачем – поламання вентилятора. Куди складніше шукати причину на машинах з клімат-контролем. Автоматика розповідає як усіма заслінками, так і вентилятором, а для точного визначення несправності доцільно вважати коди помилок. Деякі системи можна продіагностувати самостійно, натиснувши певну комбінацію клавіш, але частіше доводиться звертатися до фахівців зі сканерами.

Що буде, якщо НЕ ПРОГРІВАТИ двигун у мороз

Як зробити, щоб склоочисник не примерзав – простіше не буває!

Додати коментар