Не для Британії: навіщо випускався рідкісний Запорожець із правим кермом

0
11343
ЗАЗ-965С
-->

На початку 1960-х років Запорізьким автозаводом був розроблений ЗАЗ-965С, головною особливістю якого було правостороннє розташування керма. Було випущено всього кілька сотень таких авто, жодне з них не збереглося до наших днів.

НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ

Хоча праворульні автомобілі постачалися на експорт для тих чи інших країн із лівостороннім рухом, Запорожець 965С був створений на замовлення Міністерства зв’язку, на що і вказувала літера С у назві (связь).

ЗАЗ-965СТакий автомобіль знадобився для листонош для збирання відправлень із поштових скриньок у великих містах. Вихід із класичного ліворульного автомобіля на проїжджу частину по 100 разів на день був небезпечним, інженери розв’язали проблему просто – зробили ЗАЗ-965 праворульним. Інтенсивність руху в ті часи ще була невисокою і таке розташування керма не надто заважало оглядовості з місця водія.

ЗАЗ-965СНа місці задніх сидінь зробили відсік для зібраної кореспонденції, а бічні скла закрили металевим листом. Вантажність автівки становила 150 кілограмів за власної ваги легковика у 650 кг.

ЗАЗ-965СМотори були стандартними: 4-циліндрові V-подібні двигуни повітряного охолодження Мелітопольського моторного заводу. Версії об’ємом 749 та 887 кубічних сантиметрів мали потужність 23 та 27 к.с. відповідно, що дозволяло розвивати максимальну швидкість до 90 км/год. Середні витрати пального становили 6,5 літра на 100 км.

Було випущено всього кілька сотень таких поштових фургонів ЗАЗ, жоден з них не зберігся до наших днів.

Таємничий Запорожець із мотором Renault для союзників України

Пращура Tesla знайшли у Запоріжжі

Епоха “горбатих”: як створювали вантажівки Запорожець

Додати коментар