Не для Британії: навіщо випускався рідкісний Запорожець із правим кермом

0
10714
ЗАЗ-965С
-->

На початку 1960-х років Запорізьким автозаводом був розроблений ЗАЗ-965С, головною особливістю якого було правостороннє розташування керма. Було випущено всього кілька сотень таких авто, жодне з них не збереглося до наших днів.

Хоча праворульні автомобілі постачалися радянським автопромом на експорт для тих чи інших країн із лівостороннім рухом, Запорожець 965С був створений на замовлення Міністерства зв’язку СРСР, на що і вказувала літера С у назві (связь).

ЗАЗ-965СТакий автомобіль знадобився для листонош для збирання відправлень із поштових скриньок у великих містах. Вихід із класичного ліворульного автомобіля на проїжджу частину по 100 разів на день був небезпечним, інженери розв’язали проблему просто – зробили ЗАЗ-965 праворульним. Інтенсивність руху в ті часи ще була невисокою і таке розташування керма не надто заважало оглядовості з місця водія.

ЗАЗ-965СНа місці задніх сидінь зробили відсік для зібраної кореспонденції, а бічні скла закрили металевим листом. Вантажність автівки становила 150 кілограмів за власної ваги легковика у 650 кг.

ЗАЗ-965СМотори були стандартними: 4-циліндрові V-подібні двигуни повітряного охолодження Мелітопольського моторного заводу. Версії об’ємом 749 та 887 кубічних сантиметрів мали потужність 23 та 27 к.с. відповідно, що дозволяло розвивати максимальну швидкість до 90 км/год. Середні витрати пального становили 6,5 літра на 100 км.

Було випущено всього кілька сотень таких поштових фургонів ЗАЗ, жоден з них не зберігся до наших днів.

Таємничий Запорожець із мотором Renault для союзників України

Пращура Tesla знайшли у Запоріжжі

Епоха “горбатих”: як створювали вантажівки Запорожець

Додати коментар