125 років тому надійшов у продаж Daimler Motorized Business Vehicle – перший у світі комерційний автомобіль.
Daimler Motorized Business Vehicle, який називають предком вантажного Mercedes Sprinter, дебютував у 1899 році. Подробиці повідомляються на офіційному сайті Mercedes-Benz. Готліб Даймлер розробив його у спільно з Вільгельмом Майбахом.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
На відміну від сучасного Спринтера, моторизований автомобіль Daimler був більше схожим на пікап. Автомобіль мав революційний трубчастий радіатор, який суттєво покращив охолодження двигуна.
Перші машини вантажністю 500 кілограмів оснащувались 1,5-літровим двоциліндровим двигуном потужністю 5,6 кінської сили та мали “приголомшливу” максимальну швидкість 16 кілометрів на годину).
Наступного року це змінилося: вантажність досягла 3200 кг, а потужність двоциліндрового двигуна зросла до 8 к.с. З’явився й чотирициліндровий мотор на 12 кінських сил.
У автомобілі Daimler використовувався трубчастий радіатор, який винайшов Вільгельм Майбах. Він забезпечив краще охолодження двигуна та покращив продуктивність. У рух приводились задні колеса за допомогою двох роликових ланцюгів.
Довжина вантажних автомобілів становила від 3,4 до 4,6 метра. Великі спицеві колеса мали гумові ковзи – це робило їзду набагато комфортнішою, ніж на дерев’яних колесах. У “салоні” було встановлено м’яке крісло та окрема рульова колонка. Новіша версія, яка представлена в музеї Mercedes, мала двигун у верхній частині передньої осі, захищений капотом.
Перший легковий Мітсубіші: японський «Запорожець» Mitsubishi 500