Покоління Land Cruiser Prado змінюються із вартою заздрості сталістю. І майже кожне вписує в історію марки свій рядок. Представлений у 2002 році Prado 120-ї серії став першим в історії Land Cruiser, розробленим поза межами Японії.
Перша частина статті доступна за посиланням.
Новий 3,4-літровий бензиновий V6 Prado був найпотужнішим у лінійці, а вершиною став 3-літровий дизельний D-4D з турбонаддувом та проміжним охолодженням 1KD-FTV – перший дизельний двигун Toyota із системою Common Rail і 32-бітною системою керування.
Усього за сім років виробництва 90-та серія здобула приголомшливий успіх, легко затьмаривши свою попередницю. А за період з 1990 по 2002 рік модель Prado (70-та і 90-та серії) була продана неймовірним тиражем у 760 тисяч.
Покоління Land Cruiser Prado змінюються із вартою заздрості сталістю. І майже кожне вписує в історію марки свій рядок. Представлений у 2002 році Prado 120-ї серії став, наприклад, першим в історії Land Cruiser, розробленим поза межами Японії, оскільки зовнішністю цього позашляховика займався дизайн-центр Toyota на півдні Франції.
Як бачимо, рішення компанії розділити Land Cruiser на три окремі гілки – Station Wagon, Heavy Duty та Light Duty/Prado – окупилося сторицею. Майже чверть з 6,5 млн автомобілів Land Cruiser, побудованих на сьогодні, мають ім’я Prado.
А що ж таке цей самий Station Wagon? У середині шістдесятих Toyota Land Cruiser міцно влаштувалася в Америці. Сорокова серія непогано продавалася, розробники в Японії були зосереджені на вдосконаленні техніки. Про дизайн та комфорт практично не замислювалися, тож ледь не втратили заокеанський ринок. Але вчасно помітили, що покупці у США для сімейного відпочинку віддають перевагу повноприводним автомобілям, а не спартанським всюдиходам. Тобто потрібен місткий комфортабельний позашляховик для великої родини.
У результаті 1967 року світло побачив Land Cruiser Station Wagon 55-ї серії. Унікальність цього автомобіля в тому, що він зумів задовольнити практично всі вимоги різних покупців. І його поява ознаменувала початок фундаментальної зміни стратегії Toyota. Якраз відтоді в японського концерну з’явилися дві окремі модельні лінійки – Land Cruiser та Land Cruiser Station Wagon.
Машина мала неймовірну популярність. Достатньо сказати, що до кінця життєвого циклу в 1980 році частка 55-ї серії становила 11% від загального обсягу проданих Land Cruiser.
Естафету розкішного сімейного позашляховика підхопила нова 60-та серія, яка з’явилася в розпал другої нафтової кризи в 1980 році. Новий автомобіль був розроблений для задоволення підвищеного інтересу суспільства до більш економічного транспорту.
Він мав цікавий дизайн, бо вперше отримав широку радіаторну решітку, що надавала йому солідного вигляду, та здійснив революцію в автомобільному комфорті. Тут уперше з’явилася повна шумоізоляція кузова, а з інтер’єру зник голий метал. Салон міг бути п’яти-, шести-, восьми-, дев’яти- і навіть десятимісним, а загальний об’єм багажника сягав 2760 літрів!
Революційний кузов було встановлено на сходовій рамі, розробленій ще у 50-ті роки. Класичні нерозрізні мости поєднувалися із пружинною підвіскою і навіть стабілізатором поперечної стійкості. На старті продажів машина отримала 4-ступеневу механічну коробку передач, але вже 1983 року її змінила 5-ступенева механіка, а роком пізніше Land Cruiser отримав і 4-діапазонний автомат, вперше встановлений на японському повноприводнику.
Лінійка двигунів збереглася, як і система підмикного повного привода. Але у 1986 році стандартну механічну систему підключення повного привода, зниженого ряду роздавальної коробки та блокування диференціалів було замінено на кнопкову електропневматичну систему.
Остання 60-та серія зійшла з конвеєра у грудні 1989 року. Машина розійшлася тиражем у 406 700 екземплярів, але прийшов і її час покидати ринок, бо покупці вимагали більш фешенебельного зовнішнього вигляду та більшої кількості електроніки.
Відповіддю на ці запити став перший Land Cruiser 80-ї серії, що з’явився 1990 року. Машина була настільки популярною, що в перші шість місяців виробництва конвеєр працював цілодобово, щоб задовольнити неймовірний попит. І саме ця модель стала двохмільйонним Toyota Land Cruiser.
Позашляховик отримав розроблений з нуля кузов, випробуваний в аеродинамічній трубі. Вперше в історії моделі водієві люкс-версій пропонувалося кермо, обтягнуте шкірою! Це був нечуваний для японського позашляховика рівень розкоші, що вдало доповнював недоступний колись рівень комфорту. Задня підвіска отримала пружини, ті ж нерозрізні мости кріпилися на поздовжніх важелях, попереду і позаду встановлювалися тяги Панара та стабілізатори поперечної стійкості. У результаті вийшов великий автомобіль з майже ідеальною стійкістю на прямій, стабільним проходженням поворотів, прекрасною маневровістю і чудовими позашляховими якостями.
Пропозиція двигунів була ідентичною з 70-ю серією. Але у 1992 році мотор серії F пішов на заслужений відпочинок, а йому на зміну прийшли 4,2-літровий турбодизель з безпосереднім упорскуванням 1HD-FT потужністю 170 сил і 4,5-літровий бензиновий 1FZ. У залежності від двигуна пропонувалася 5-ступенева механічна коробка передач або 4-діапазонний автомат.
Виробництво 80-ї серії в Японії закінчилося 1997 року. До цього моменту її продажі сягнули 550 тис. з вироблених 3,4 млн Land Cruiser. Але ще десять років модель прожила на ринку Південної Америки із власним виробництвом у Венесуелі.
Багато хто вважав Land Cruiser 80-ї серії найкращим позашляховиком преміумкласу. Але Toyota відчула, що починає втрачати позиції в ходових якостях своїх повноприводників. І модель, покликана змінити на ринку 80-ку, мала стати проривною за керованістю.
Land Cruiser 100, що з’явився 1998 року, став ще більшим у габаритах та мав кузов, який повинен був звести зовнішні шуми та аеродинамічний опір до мінімуму. Тут вперше з’явилася передня незалежна підвіска, аналогічна тій, що була на Land Cruiser Prado 90. Однак покупець міг замовити також встановлення нерозрізного переднього мосту – щоправда, у цьому разі неможливо було отримати 4,2-літровий турбодизель.
На думку інженерів Toyota, перехід до незалежної підвіски був неминучим для автомобіля XXI століття, який мав стати носієм сучасних технологій. І серія 100 ідеально підходила під це визначення. Вона отримала гідропневматичну підвіску з регульованим дорожнім просвітом, багатоступеневе налаштування амортизаторів, електронний розподіл гальмівних зусиль, системи контролю тяги і стійкості.
Та головною новиною для 100-ї серії стала поява 4,7-літрового бензинового двигуна V8 – першого V8, встановленого на Land Cruiser.
Toyota Land Cruiser 200-ї серії з’явилася на початку 2008 року. Цей позашляховик випромінював спокій і перевагу в будь-якій ситуації, а до того ж пропонував нові екологічні рішення, задовольняючи очікування клієнтів.
Автомобіль отримав 4,5-літровий дизель V8 із подвійним турбонаддувом потужністю 286 к.с. і став найбільшим Land Cruiser в історії. Для порівняння: автівка цієї серії була на 300 мм довша і ширша, ніж її прабатько – Land Cruiser 55-ї серії. Причому розробникам вдалося скоротити довжину моторного відсіку, що дозволило збільшити довжину салону на 130 мм і запропонувати кілька варіантів компонування сидінь.
Передня незалежна підвіска отримала пружини замість торсіонів, що збільшило хід підвіски до 230 мм та значно підвищило позашляхові якості машини. Доповнили їх численні електронні помічники і «повзучий» режим Crawl, що став фірмовим.
І це зовсім не кінець історії Toyota Land Cruiser! Вже презентоване нове покоління цих найпопулярніших у всьому світі позашляховиків. І чи не вперше Toyota пропонує нову генерацію всіх трьох гілок: Heavy Duty, Light Duty (Prado) та Station Wagon, найновішим представником якої є Toyota Land Cruiser 300.
Цей позашляховик став ще більш довершеним. Він вперше у своїй історії… А от що саме він отримав вперше та чого нарешті навчився, можете подивитися та почитати ось тут. Поцікавтеся, на що здатна найновіша та найкрутіша версія легендарного позашляховика. Схоже, ця вершина ще довго буде недосяжною для конкурентів.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Шлях переможця: звідки взявся Toyota Land Cruiser (частина 1)
За ціною Renault Logan: Toyota представила найдешевший пікап
Звірюга з 1970-х: автомобіль із 27-літровим двигуном, який не зміг злетіти