Літні шини виробляють із твердої суміші для зменшення зносу в спеку. Зворотний бік медалі – затвердіння гуми при зниженні температури, що помітно знижує рівень зчеплення з дорогою.
Восени дні стають коротшими, а ночі холоднішими – дуже важливо не пропустити момент, коли, здавалося б, незначні зміни в погоді призведуть до помітного погіршення характеристик автомобіля.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
- Насамперед це стосується температури. Особливо небезпечною така різниця у поведінці може бути на початку осені, коли вдень все ще тепло, а після заходу сонця температура стрімко падає. У темний час доби літні шини перестають забезпечувати звичний рівень зчеплення: критичною вважається температура 7-8 градусів, після досягнення якої слід бути особливо обережним.
- Також це стосується водіїв, які здійснюють поїздки на довгі дистанції – їм потрібно бути готовим до подовження гальмівної колії та погіршення можливостей маневрування.
- Крім того, виїжджаючи на дорогу після похолодання, рекомендується перевірити тиск у шинах: оскільки він залежить від температури, шина може виявитися не докачаною, що в кращому випадку обернеться підвищеною витратою палива.
- Не менш важливий фактор, що впливає на дорожні умови, – осінні дощі. Попри зміни клімату та менший рівень опадів, будь-який дощ восени може бути небезпечним: літні шини на холодній дорозі втрачають зчеплення, тим більше якщо асфальт прихований водяною плівкою.
- Якщо ж довелося потрапити під сильний дощ, необхідно пам’ятати про небезпеку аквапланування, особливо під час руху нерівними дорогами та колією. Якщо води у плямі контакту більше, ніж шина здатна відвести через канавки протектора – автомобіль їхатиме найтоншим шаром водяної плівки між протектором та асфальтом. Це вкрай небезпечний сценарій, що загрожує втратою керованості – автомобіль ковзає по інерції з мінімальним тертям коліс з дорожнім покриттям.
Аквапланування піддаються будь-які шини, навіть нові. Наскільки – підкаже поведінка автомобіля: він не повинен нишпорити на прямий і, тим більше зісковзувати з траєкторії в поворотах. Власники шин Nokian Tyres можуть контролювати знос завдяки нанесеному прямо на протектор індикатору DSI.
Ну, і головне: не пропустіть момент, коли вже час перевзутися в зимову гуму. Погода, вона така непередбачувана…