Автомобіль з ГБО у спеку: як зробити його безпечним

0
2521
Літня спека авто

У літню спеку ваша безпека може бути під загрозою. Тому треба дотримуватись мінімальних правил безпечної експлуатації автівки у спекотну погоду.

Про це повідомляється на профільному сайті KostaGas. За думкою фахівців автомобіль із ГБО не можна залишати на відкритому сонці на тривалий час (понад 2-3 години).

НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО

Окрім того, балон ГБО можна заправляти лише з 80% його місткості – за обсяг балона відповідає мультиклапан, який має поплавець-відсікач. Як тільки норму заправки буде досягнуто, мультиклапан автоматично перекриє подачу газу в балон. Те, що підрізування поплавця заборонено, навіть не обмовляється – мультиклапан має бути чітко відрегульований якраз на заданий об’єм. Зробити це допоможуть спеціалісти на профільних станціях техобслуговування.

Автомобіль з ГБО

Якщо купити балон ГБО пропан, то його робочий тиск дорівнюватиме 15-16 атмосфер. У разі перевищення тиску у балоні понад 30 атм. через температурне розширення повинен спрацювати запобіжний клапан, що запобігає розриву балона. Тому будь-яке газобалонне обладнання ГБО потребує періодичної перевірки та регламентних робіт. Це стосується і балонів, термін експлуатації яких – 10 років. Рекомендується раз на 2-3 роки (а після 5 років – раз на рік) перевіряти балон на стенді, де в нього подається граничний тиск, а також перевіряється товщина сталі та ступінь корозії. За порушення корозією понад 30% поверхні рекомендується купити новий балон ГБО.

Крім того, в спекотну погоду можливі й інші проблеми з автомобілем:

  • висока температура псує пластик, тому користуйтеся протисонцевими екранами
  • небезпечна спека і для лобового скла – його внутрішня поверхня нагрівається до 80 і більше градусів, і тоді застарілі подряпини дають тріщини. Вони можуть збільшитися, якщо на гаряче скло направити повітря з кондиціонера
  • також спека може вплинути на перегрів бензонасоса, тому що щільність бензину стає нижчою, тиск у магістралі падає, а двигун втрачає потужність і починає працювати з ривками
  • сильна спека може стати причиною відмови гальм і електропроводки. На автомобілях без системи ABS в спеку ефективність гальмування знижується через перегрів або підклинювання поршнів супортів і циліндрів. Не переносить спеки стара або неякісна гальмівна рідина.

Однак у спеку потрібно турбуватися не тільки про автомобіль, а й про власну безпеку. Відомий факт, що під час сильної спеки легко заробити зневоднення чи перегрітися аж до теплового удару.

Слушні поради, як не стати жертвою теплового удару і пережити літню спеку:

  • Пити достатньо води, навіть якщо не відчуваєте спраги. У спеку тіло втрачає вологу, тож її запас треба оперативно поповнювати, щоб усі системи працювали добре. Завжди носіть із собою пляшку води.
  • Ніколи не залишати дітей, літніх людей або домашніх тварин в зачинених автомобілях. Температура всередині припаркованого автомобіля може подвоїтися за кілька хвилин.
  • Охолоджуватися всіма способами: прикладайте до шкіри вологий рушник, опускайте руки або ноги в прохолодну воду, приймайте прохолодний душ, але не крижаний.
  • Плануйте свій день так, щоб якомога більше часу проводити в тіні чи прохолодній будівлі, а не на сонці. Зокрема, у найспекотнішу частину дня, близько полудня. Якщо довелося вийти, намастіться протисонцевим екраном, надягніть капелюх та намагайтеся пересуватися у тіні.
  • Якщо лишаєтеся вдома, блокуйте сонячним променям доступ до приміщення, зашторюйте вікна — найкраще для цього підходять блекаут-штори зі спеціальної щільної тканини.
  • Носити вільний одяг із натуральних тканин, наприклад, бавовни чи льону.
  • Їсти частіше і невеликими порціями, обирати легку прохолодну їжу (салати).
  • У найспекотнішу частину дня уникати інтенсивної активності, як от спорт, ремонт чи садівництво. Плануйте їх на вечір.

Вторгнення росії в Україну: що в поїздці потрібно мати в автомобілі і що возити не слід

А у нас в машине газ: правда и мифы об альтернативном автомобильном топливе

5,9 л/100км в городских пробках: тест Renault Sandero с заводским ГБО

Додати коментар