Чому чохол не гріє АКБ? Навіщо пробки у сучасному акумуляторі? Як “прописати” батарею? Ми маємо відповіді!
Хочу встановити на Логан батарею AGM, призначену для машин із системами «старт-стоп». Чув, що в бортовій мережі таких автомобілів напруга вища. Чи буде батарея AGM нормально заряджатися?
Герметизовані VRLA-батареї типу AGM, розраховані на велику кількість зарядно-розрядних циклів і на високі навантаження, мають не тільки знижений внутрішній опір, але і більш високий поріг зарядної напруги – від 14,8 до 15,0 В. Саме тому встановлювати замість них «звичайні» АКБ вкрай небажано.
А ось зворотна заміна вітається: акумулятор AGM прослужить довше. Недозаряду не буде, оскільки батареям AGM потрібна вища напруга лише для того, щоб вони швидше заряджалися. І саме прискорений заряд дозволяє постійно підтримувати АКБ у зарядженому стані за наявності більшої кількості споживачів. Якщо засоби дозволяють, можете сміливо ставити AGM-батарею.
Чи можна встановлювати батарею українського виробництва на іномарку?
А в чому важливі відмінності таких АКБ від імпортних? Якщо батарея підходить за габаритами та електричними параметрами – ставте на здоров’я. І технології та конструкція практично такі ж, як і у багатьох європейських та корейських АКБ.
Офіціали рекомендують встановлювати лише оригінальні АКБ з емблемою чи назвою марки автомобіля. Вони дорожчі за звичайні, але переплачує покупець виключно за бренд. Адже такі батареї випускають на тих самих заводах, що й неоригінальні. Важливий момент: багато машин після заміни батареї вимагають так званої «прописки» (або адаптації) АКБ. Це можна зробити як в офіційного дилера, так і у майстра, який володіє ноутбуком із відповідною програмою. Без прописки бортовий контролер може ігнорувати нову батарею, навіть якщо вона справна.
На багатьох батареях, які вважаються такими, що не обслуговуються, все одно є пробки. Навіщо вони потрібні?
Пробки можна зустріти навіть на батареях AGM. Але при експлуатації вони потрібні хіба що на випадок відновлення батареї при втраті води, спричиненої неправильною експлуатацією. А ось виробники часто використовують заливні отвори: при формуванні (першому зарядженні) рівень електроліту зазвичай змінюється, тому на фінішній лінії електроліт доливають або відкачують. Після цього пробки закривають, а батарею миють та сушать.
Хочу встановити під капотом термочохол для АКБ. Чи можна таким чином зігріти батарею?
На деяких автомобілях (наприклад, Kia Rio або Nissan Almera) термочохли застосовують штатно. Тільки вони не гріють батарею, оскільки не підключені до джерела енергії, а дають змогу батареї довше зберігати тепло, полегшуючи пуски при коротких, але частих поїздках. Втім, і в теплу погоду від термочохла є користь: він захищає АКБ від перегріву через близьке сусідство з двигуном.
Намагався підзарядити АКБ місткістю 60 А·год. Зарядник із максимальним струмом 2,8 А вийшов на режим підтримки заряду, але щільність все одно залишалася низькою. Може, із зарядним пристроєм щось не так?
Більшість сучасних зарядників реалізує комбінований спосіб: спочатку ведеться заряд струмом однієї сили, а коли напруга сягає 14,8, струм починає падати. Однак навіть для герметизованих батарей із сепаратором AGM (батареї VRLA) при зарядній напрузі 14,4 В допускається максимальний струм заряду 25% від номінальної місткості: це 15 А для батареї 60 А·год. Отже, зарядний пристрій з максимальним струмом 2,8 А – відверто слабкий: він підходить хіба що для мотоциклів.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Простий лайфхак: паркування впритул без парктроніка та камери