Науково-технічний центр “ЗАЗ-автотехніка” займався розробкою особливих модифікацій на базі серійної продукції Запорізького автозаводу. Ще у 1990-му році цей НТЦ створив лінійку вантажівок на основі “Таврії”.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Базовою була модель ЗАЗ-1306, точніше, це було шасі, що являло собою передню частину хетчбека із “вживленою” класичною лонжеронною рамою, яка тягнеться від кабіни назад.
Базу подовжили на 12,7 см, а автомобіль оснастили незалежною задньою підвіскою на повздовжніх ресорах – вона витримувала на 100 кг більше вантажу і забирала менше простору у багажному відсіку. Так в 1993-1994 роках був створений ЗАЗ-1701, розробники вважали таке авто тридверним універсалом, хоча зараз його б назвали мінівеном – на кшталт Citroen Berlingo або Volkswagen Caddy.
Це було багатоцільове авто – на його базі можна було б випускати вантажно-пасажирський варіант зі знімними сидіннями, туристичну модифікацію на кшталт мінікемпера або суто вантажний фургон. Спочатку мінівен ЗАЗ мав стандартний задній борт від “Таврії”, але згодом його замінили повноцінними дверима багажника, що полегшило посадку та висадку.
Але, на жаль, український авторинок у першій половині 1990-х не був готовий до вітчизняного сімейства легкої комерційної техніки – економічна ситуація була вкрай важка, промислове виробництво скорочувалося, заводи закривалися. ЗАЗ-1701 неодноразово демонстрували на різних автовиставках і практична сімейна модель отримала схвалення у керівництва підприємства, проте у серію так і не пішла. Випустили лише кілька дослідних екземплярів.
Таємничий Запорожець із мотором Renault для союзників України
Не для Британії: навіщо випускався рідкісний Запорожець із правим кермом