Компанія Tesla розпочала серійне виробництво електричних тягачів Semi та передала перші екземпляри компанії PepsiCo, яка оформила замовлення на 100 вантажівок ще у 2017 році.
Нагадаємо, що дебют електричної вантажівки Tesla Semi відбувся понад 5 років тому, а 2019-го мало розпочатися серійне виробництво. Але дату перенесли, оскільки Ілон Маск віддав пріоритет виробництву Model Y в Остіні через обмежену доступність акумуляторних елементів та інші проблеми з ланцюгом постачання.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
Церемонія передачі декількох електричних вантажівок відбулася на спеціальному заході на заводі Tesla в Ріно, штат Невада. Першим клієнтом стала компанія PepsiCo, яка розмістила замовлення на сотню вантажівок одразу після дебюту у 2017 році. Серед інших клієнтів – гіганти Budweiser і Walmart. Сам процес виробництва на презентації не показали. Швидше за все, збирання ведеться в ручному режимі, без конвеєра.
Підрозділ зв’язків із громадськістю Ілон Маск розігнав ще у 2020 році, тому довелося віддуватися самому. Силова установка складається з трьох електромоторів: один знаходиться на третій осі та працює постійно, два мотори на другій допоміжні осі та підключаються до півосей муфтами під час прискорень і гальмування для рекуперації енергії.
Потужність у Tesla не назвали, але заявили, що вона утричі перевищує потужність будь-якої аналогічної дизельної вантажівки на ринку. Порожній тягач може розігнатися з місця до 100 км/год за 5 секунд – це рівень недорогого спорткара. З повною масою 37 тонн (тягач + причіп) розгін до сотні займає близько 20 секунд.
Місткість батареї компанія також не розкриває. На стадії прототипу було заявлено дві версії — із запасом ходу на одній зарядці 300 і 500 миль (482 і 804 км). Заявлена витрата енергії – менше ніж 2 кВт·год на милю, тобто близько 124 кВт·год/100 км, тобто місткість батареї найбільш далекобійної версії Tesla Semi становить близько 1000 кВт·год. За допомогою терміналу потужністю 1000 кВт батарею вантажівки можна зарядити на 70% приблизно 30 хвилин.
Ціни на Tesla Semi із сайту компанії зникли й замовлення на нього зараз не приймаються. Раніше заявлялося, що початкова ціна вантажівок становить 150 000 доларів за 300-мильну версію та 180 000 доларів за 500-мильну модель. Заплановані обсяги випуску електричних вантажівок Tesla Ілон Маск також не оприлюднив.