«Навіщо виробництво, коли можна купити все?» – лунало ще нещодавно із-за парєбрика. А в результаті практично кожен елемент «місцевих» легковиків або вантажівок, які збираються в росії, частково або повністю виробляється за кордоном.
Ступінь локалізації легкових автомобілів, випущених на території росії, рахує тамтешнє Міністерство промисловості та торгівлі. Попри те, що методика підрахунку Мінпромторгу непрозора і викликає питання, результати все одно цікаві.
Новини, тест-драйви, огляди: підписуйтесь на наш Telegram-канал
Так найвищий ступінь локалізації демонструє розроблена в росії Гранта Лада Гранта – 3995 балів. При тому, що максимальний рівень шкали локалізації складає 8800 балів, тобто у більше ніж у 2 рази вищий. У споконвічної Лади 4х4, тобто класичної Ниви результат ще нижчий.
У “вітчизняного” КамАЗу цей показник дорівнює 3456 балів. А ось решта далеко позаду. Наприклад, за ступенем локалізації УАЗи заробили лише 2216 балів – на рівні автомобілів Renault.
Цікаво, що Мінпромторг допускає для держзакупівель автомобілі, які набрали не менше 3200 балів за локалізацію, тобто «прохідними» залишаються тільки Лади! Але з цього правила є хитрий виняток – щоб чиновники високого рангу не пересідали на Ларгуси та Вести, їм достатньо отримати спеціальний дозвіл на покупку машини з нижчим ступенем локалізації.
Яке відношення має НАТО до кацапського автопрому???