Кабінет Міністрів запропонував Верховній Раді України скасувати пільгове оподаткування пального.
Відповідний законопроєкт №7668 вже поступив на розгляд народних депутатів. Нагадаємо, що наприкінці березня в Україні було скасовано акцизні збори на моторні палива, а податок на додану вартість знижено з 20 до 7%. Тоді це дало можливість зрізати ціни на колонках на 10 грн/л і підтримати споживачів.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
Проте в умовах повномасштабної війни та падіння економіки держава критично потребує наповнення бюджету. Новим законопроектом пропонується залишити ПДВ на рівні 7 відсотків. Водночас документ передбачає відновлення ставки акцизного податку на бензини моторні, важкі дистиляти та інші нафтопродукти, скраплений газ, бутан, ізобутан у розмірі €100 за 1000 літрів.
До війни ставки акцизів були такі: бензин — 213 євро/1000 л, ДП — 139, скраплений газ — 52 євро. Таким чином у порівнянні з минулим роком ставки акцизів на бензин будуть вдвічі нижчими, на дизпаливо – майже в 1,4 раза. Найвідчутніше повернення акцизів позначиться на газі.
За розрахунками директора “Консалтингової групи А-95” Сергія Куюна ставка акцизу в €100 за тисячу літрів досить незначна, тому ціни на бензин та дизпаливо майже не зміняться. Можливо, на кілька гривень подорожчає автомобільний газ. “При цьому, як свідчать розрахунки, бюджетні надходження від скрапленого газу дещо перевищать надходження від бензину. Дитину (скраплений газ) довго пестили, оберігали, вона виросла й тепер почала допомагати своїй родині”, – пише Куюн.
Але потрібно ще подивитися як відреагує на повернення акцизів ринок.
Щоб стримати ціни на пальне: в Україні створюється державна мережа АЗС
Привіт, бодяга: держава припинила контроль якості пального на АЗС