Тільки оптом: в Україні почалася паливна криза

0
9817
Кременчуцький НПЗ

На українських АЗС закінчилося паливо: що буде далі.

Ще днями на українських автозаправних станціях ще можна було придбати паливо, навіть з обмеженнями до 10 літрів на одну машину. Тепер же бензину та дизпалива не стало взагалі. Дійшло до того, що столична влада закликала київських автомобілістів пересісти на громадський транспорт, щоб не губити ситуацію.

Новини, тест-драйви, огляди: підписуйтесь на наш Telegram-канал

Фактично, мережі АЗС взагалі перестали обслуговувати роздрібних клієнтів, хоча влада стверджує, що недоторканий запас для військового автотранспорту та служб критичної інфраструктури заброньовано. Але крім потреб звичайних автомобілістів, є ще й малий бізнес – ринки та невеликі магазини значною мірою забезпечують населення продовольством та товарами першої необхідності, які потрібно доставляти автотранспортом. Особливо на тлі того, що асортимент великих супермаркетів із початком війни різко скоротився.

Причинами паливної кризи є припинення поставок палива з білорусі та росії, знищення авіацією агресора низки українських нафтобаз, а також зупинка Кременчуцького НПЗ, на ресурсах якого ринок протягнув березень та половину квітня. Крім того, є проблеми з логістикою в Європі для доставки горючого в Україну – не вистачає цистерн та бензовозів.

Кременчуцький НПЗ
Кременчуцький НПЗ до вiйни.

На тлі масштабної паливної кризи, у Верховній Раді зареєстровано законопроект про повернення податків на пальне. Скасування акцизу та зменшення ПДВ з 20 до 7% у середині березня знизило ціни на 10-12 грн/л. У разі ухвалення закону гранична ціна на бензин підскочить мінімум до 45 грн/л (зараз 34,10), дизпального – до 48 грн/л (38,7 зараз).

Але незалежно від цін завданням номер один є наповнення ринку пальним. Перший віце-прем’єр та міністр економіки Юлія Свириденко зазначила: “Впродовж наступних семи днів дефіцит буде ліквідовано, оскільки оператори мають законтрактовані обсяги на території Західної Європи і зараз ми вирішуємо питання, як максимально швидко ввезти їх на територію України”. Вона попередила, що ця ситуація призведе до незначного подорожчання нафтопродуктів.

І нагадала, що через війну в Україні було скасовано акциз на паливо і знижено ПДВ з 20% до 7%. Виконавча влада не знає, що законодавці повертають акциз і знову підвищують ПДВ на паливо?

Що буде з пальним на українських заправках: забудьте про автогаз і 92-й бензин

В Україні різко подорожчало пальне: скільки коштує бензин та дизель

В Україні знизили вимоги до якості автомобільного палива

Додати коментар