Як розбиті та списані на смітник електрокари таємничим чином реінкарнуються в Україні.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Про це повідомляє видання Wired. Українські досвідчені електромеханіки повертають електромобілі, визнані не ремонтними в США та Канаді, до життя на іншому кінці світу.
Цього літа автомеханік із Ванкувера, на ім’я Макс отримав несподіване повідомлення на свій телефон, що його Tesla Model Y знаходиться в Україні та потребує його допомоги. Це було дивно, оскільки кросовер “загинув” на канадському шосе ще в січні. Маленький позашляховик на високій швидкості відскочив від кількох бетонних бар’єрів і був розбитий на всіх чотирьох кутах, його колеса розірвало на шматки. Виявилося, що охолоджувальна рідина витікала в акумуляторний відсік.
“Жодна автомайстерня не візьметься за ремонт з такими пошкодженнями”, – каже Макс. Пошкоджений акумулятор електромобіля може стати небезпечним через ризик вибухів, пожежі та токсичних випарів. Тому страхова компанія списала електромобіль та відправила його на смітник.
Через кілька місяців після того, як він востаннє бачив машину, сервісна програма Tesla повідомила йому, що електрокросоверу потрібно оновити програмне забезпечення. У додатку було показано автомобіль із зайвими 200 кілометрами одометрі, повністю заряджений і припаркований в Умані (Черкаська область). Ще через кілька хвилин програма показала, що автомобіль знаходиться в сервісному режимі, тобто перебуває на ремонті. “Я подумав, що це помилка”, – каже Макс.
Помилки не було. Той самий електрокросовер Tesla Model Y Perfomance з’явився на українському сайті автомобільного аукціону – він виглядав як новий, можливо навіть краще, з тонованими вікнами та дзеркалами заднього виду чорного кольору. Кросовер продавав “Михайло”, який написав, що машина зазнала “невеликого удару” у Канаді та була відремонтована оригінальними запчастинами Tesla. Ціна, 55 000 доларів, була приблизно такою ж, як коштує нова модель у США.
У Сполучених Штатах зростає тиск на державні інституції, щоб не допустити вивезення зламаних електромобілів за кордон. Регулятори стурбовані безпекою, оскільки зростає вірогідність пожеж, спровокованих відремонтованими електромобілями. Знайти оригінальні запчастини для ремонту Tesla та інших електромобілів в Україні може бути складно. Тому ремонтники часто купують дешевші китайські копії.
Війна сприяла відродженню українського бізнесу електромобілів – підвищення цін на пальне зробило електрокари більш привабливим для придбання. За словами Володимира Іванова, керівника відділу комунікацій компанії “Ніссан Мотор Україна”, в Україні є громадська мережа зарядних станцій із близько 11 000 зарядних пристроїв – це більше, ніж у штаті Нью-Йорк, і вдвічі більше, ніж у сусідній Польщі. З 2018 року уряд України скасував більшість податків і митних зборів на імпорт вживаних електромобілів.
До того ж електрокари значно дешевші в обслуговуванні. Є навіть жарт, що бідні українці їздять на електромобілях, а багаті – на бензинових автівках. До цього літа парк електрокарів в Україні подвоївся з 2021 року до 64 312 машин, згідно з даними Інституту дослідження автомобільного ринку.
Третина власників паркетника Tesla пересяде на бензинові кросовери