Новий акумулятор виходить з ладу вже через рік-другий? Розбираємось із причинами.
Звичайний термін служби акумулятора становить 4-5 років. Непоодинокі випадки, коли батареї живуть вдвічі довше. Проте буває і зворотна ситуація, коли батарею доводиться утилізувати за рік-два. Чому це відбувається?
Зекономили
Ситуація аналогічна до заправки паливом: багато автовласників маніакально вишукують найдешевші АЗС, не бажаючи замислюватися про причини щедрості продавця. І чи не в кожному магазині запчастин можна купити батарею з нормальними робочими параметрами, яка коштує дешевше за інші. Яскрава етикетка, знайомі характеристики 600 А чи 64 А·ч, та й назва вражає: «Темна Зірка» чи «Кіборг». Вилка навантаження показує: виріб живий. Але мине менше ніж рік – і акумулятор вийде з ладу.
Що сталося? Ви нарвались на батарею, виробник якої ставив ту саму мету – заощадити! Алгоритм простий: підприємець звертається на акумуляторний завод, де замовляє партію відверто дешевих АКБ без огляду на стандарти. Заводу вигідно: товар іде відразу, замовник відразу розплачується, рекламацій нічого очікувати.
А як здешевити виробництво? Найпростіше зменшити кількість свинцевих пластин. Таке «полегшення» в тепличних умовах цілком зможе тягнути лямку. Але за підвищеного навантаження (наприклад, при експлуатації взимку) «здоров’я» не вистачить. Адже чим менше пластин, тим нижча місткість, а також ресурс. Тому довго така батарея не пропрацює.
Батарея не тієї системи
Деякі сучасні АКБ виробляють за технологією AGM. Вони розраховані на більшу кількість циклів «розряд-заряду». Тому саме їх слід використовувати в автомобілях із системами «старт-стоп». Однак власники таких машин заради економії часто купують замість штатної AGM-батареї, що вийшла з ладу, «звичайну». У цих випадках АКБ помре дуже швидко: часті глибокі розряди та швидке відновлення їй не по зубах.
Сьогодні знайти акумулятор для будь-якої машини не представляє труднощів. Однак деякі примудряються купити батарею, не відповідну не тільки за типом, але навіть за розмірами
Температуру міряли?
Оптимальна робоча температура для АКБ лежить у межах 20–25 °С. Якщо температура вища, зростає небезпека википання води з електроліту – в першу чергу, це трапляється на АКБ старої конструкції з заливними пробками. Пластини оголюються, місткість і струм падають. Крім того, і саморозряд у спеку збільшується. Все, що від вас потрібно – хоча б зрідка контролювати стан акумулятора. В обслуговуваний доведеться підливати воду, у необслуговуваного достатньо перевіряти напругу на клемах. Якщо воно нижче 12,6 – заряджайте!
Зима – найважча пора для будь-яких АКБ. Батарея поки не нагріється, практично не приймає заряд, а ось струм, що віддається нею, досягає максимальних значень – при частих і складних зимових пусках, коли мотор насилу прокручується і погано запускається. В результаті батарея часто виявляється недозарядженою, а і взагалі може спорожніти. А, як відомо, розряджена батарея вмирає швидше.
За недбалістю
На тривалість життя навіть якісної батареї сильно впливає рівень її заряджання. У більшості випадків в недозаряді батареї винні не тільки міські пробки та короткі пробіги, але і стан бортмережі. Про відсутність зарядки сповістить індикатор на панелі приладів. Але навіть якщо заряд йде, для нормального поповнення батареї може не вистачити. Тому важливо регулярно вимірювати напругу живлення і своєчасно усувати несправності, що призводять до недозаряду.
Сьогодні знайти акумулятор для будь-якої машини не важко. Однак деякі автовласники примудряються купити батарею, яка не підходить не тільки за типом або електричними параметрами, але навіть за розмірами. При встановленні позаштатної батареї дроту до неї підчепити ще якось вдається, а ось закріпити належним чином не виходить. І власник починає “колгоспити”: прив’язувати батарею мотузками, скотчем або залишають незафіксованою. У русі акумулятор трястиме як на вібростенді. Через що досить швидко може обсипатись активна маса або з’являться тріщини – і те, й інше призведе до відмови.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ