Між двома великими японськими автовиробниками виникли принципові розбіжності у поглядах щодо застосування в сучасних електрокарах ручних коробок перемикання передач.
У більшості випадків електромобілі мають двигуни, встановлені безпосередньо на осі або обох осях. Це означає, що потужність передається безпосередньо на колеса, отже, немає потреби в проміжному пристрої між двигуном та дорогою. Ось чому електрокари Tesla мають лише “1-швидкісну” трансмісію, тоді як Audi та Porsche EV мають “2-швидкісну” для кращого керування на високих швидкостях.
Генеральний директор Honda Тошіхіро Мібе та керівник відділу електрифікації Шіндзі Аояма підтвердили, що модифіковані механічні коробки передач, не будуть доступні для майбутніх електромобілів Honda. І це включає два електричні спортивні електромобілі Honda, підтверджені в планах компанії, оголошених на початку цього року.
Так, механічні коробки передач – особливо контроль, взаємодія та точна синхронізація між трьома педалями та ручкою перемикання передач – роблять керування машиною привабливим. І серед автомобілістів у всьому світі багато фанатів “ручки”. Але в Honda заявили, що знайдуть інші способи зробити водіння електромобілів цікавим.
Ці заяви різко контрастують із патентною заявкою, поданою Toyota на початку цього року – щодо механічно коробки передач з приводом зчеплення для електромобілів. У документі пояснюється: “Контролер електромобіля налаштований на керування крутним моментом електродвигуна за аналогією автомобіля з МКП – в залежності від натискання педалі акселератора та педалі псевдозчеплення та положення руків’я псевдоперемикача”. Слово “псевдо” є цікавим доповненням, оскільки воно означає, що ця трансмісія за великим рахунком не потрібна для роботи транспортного засобу, а призначена в першу чергу для задоволення від водіння.
Щоб покращити відчуття від цієї інноваційної системи електромобіль також містить генератор “віртуальної швидкості обертів двигуна”, яка змінюватиметься в залежності від зусилля та швидкості натискання на педалі, а також роботи псевдоперемикача передач.
Подивимося, як управлятимуться майбутні електромобілі Toyota з такою імітованою механічною коробкою передач.