Невибаглива робоча конячка з архаїчними агрегатами – одна з популярних моделей на вторинному ринку. А чому?
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Технічно Sandero I (2008–2012) це близнюк Логана, крім форми кузова та колісної бази – вона коротша на 39 мм. У седана більш місткий багажник, у хетчбека краще можливості трансформації. Випускався у румунському Пітешті. Варіація Stepway має збільшений кліренс (під навантаженням – 175 замість 155 мм у звичайного Сандеро), інші амортизатори, пружини й деталі трансмісії, декоративні елементи та набір опцій.
Недорого! В тому числі обслуговування та запчастини.міцна підвіска, машина добре захищена з боку днища. Основні агрегати надійні та невибагливі.
При будь-якому поєднанні мотора та трансмісії – похмура динаміка. ֍ Дивні ергономічні рішення. ֍ Невибаглива обробка салону.
Восьмиклапанні мотори 1.4 (K7J, 75 к.с.) і 1.6 (K7M, 84 к.с.) – найближчі родичі. Шістнадцятиклапанний 1.6 (К4М, 102 к.с.) – результат глибокого перероблення K7M, у нього є гідрокомпенсатори клапанних зазорів.
Привід ГРМ всіх моторів вимагає уваги кожні 60 000 км. Разом з ременем краще заодно міняти натяжний ролик і водяну помпу (вона зазвичай живе трохи довше). Поширені течі прокладки термостата і вихід з ладу котушок запалювання. За частиною моторів К4М була відкликальна кампанія – дилери замінювали демпферні шківи колінвала. Всі мотори здатні проходити понад 300 000 км без особливих втручань.
Двигунам 1.4? На версію Stepway ставили механіку JR5. Основні її відмінності від JH3 – тросовий привід управління і гідропривод зчеплення. Різниця в конструкціях невелика, всі коробки витривалі й витримують до 300 000 км.
Чотириступеневий автомат DP2 (продукт модернізації DP0, у якої неважлива репутація) співпрацює тільки з 16-клапанним мотором. Слабкі місця – соленоїди, гідроблок, датчик тиску. Любить чисту олію (заводську рекомендацію в 60 000 км краще скоротити до 30–40 тисяч, тим більше у машин з пробігом), не приймає пробуксовування, схильний до перегріву. Бажане регулярне промивання теплообмінника. При дбайливому відношенні служить 200 000 км.
На пробігу під 100 тисяч зазвичай вимагає турботи передня підвіска: на цей момент позначається знос кульових опор і сайлентблоків, ступичних підшипників, іноді амортизаторів. ֍ На версіях з ГУР після 40–50 тисяч км здаються наконечники кермових тяг. На машинах з пробігом вище «сотні» нерідко перетирається проводка підрульових перемикачів, викликаючи різні глюки та відмови. ֍ Постукування ззаду при проїзді нерівностей походить від штока регулятора гальмівних сил (допомагає мастило) або троса ручного гальма. ֍ При підборі уживаної машини перевіряйте зовнішній пильник куліси КПП і пильник (він же сальник) лівого приводного валу.
Наймасовіша пропозиція на вторинному ринку: Sandero 1.6 (84 к.с.), МКП
Якщо дуже треба: з якими несправностями можна їздити, а з якими – ні