Дешевий у грошах російський ресурс завжди є дуже дорогим у політичному сенсі, а в умовах війни тим більше.
Про це пише директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн на своїй сторінці у Facebook: “Цікава ситуація зараз складається на ринку автогазу. Як всі помітили, ціни на заправках у січні активно посипалися і деінде вже пірнули під 25 грн/л. За це можна подякувати лише… росіянам”.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
Саме російський газ так сильно збив ціну у Східній Європі та Україні, зокрема. Річ у тому, що антиросійське ембарго оминає (поки що) скраплений нафтовий газ LPG, і він безперешкодно йде до Литви, Латвії та Польщі. Там продукт замішується з європейським, завдяки чому отримує європейський паспорт, та прямує до України.
Українським трейдерам так сподобався напівросійський мікс, що його доля на ринку у другій половині січня перевищила 30%, і це як мінімум. А от тепер цікаве. У січні скраплений газ суттєво подорожчав у Європі і його собівартість в Україні вже видно на рівні 23-23,5 грн за літр. Тим часом напівросійський продукт поруч продається по 18,5 грн.
Імпортери, що цураються кривавого ресурсу, через неспроможність конкурувати вимушені вже припиняти закупівлю. З великою ймовірністю ситуація отримає наступний розвиток. Враховуючи технічну можливість балтійських та польських терміналів, що транзитують російський газ, десь за два-три тижні український ринок стикнеться з гострим дефіцитом та ціна почне швидко зростати.
Таким чином, виникнення чергового дефіциту – лише питання часу. Щобільше, різке припинення постачань російського LPG трейдерам, що перепродають його в Україну призведе до серйозного ресурсного голоду. Дешевий у грошах російський ресурс завжди є дуже дорогим у політичному плані, а в умовах війни тим більше. Тому необхідно якнайшвидше вводити непрохідні бар’єри для російського продукту.
“Але автогаз то дрібниці. Якщо ви не знали, то схожа ситуація у нас з дизпальним, але там важче довести російське походження і заблокувати ресурс на кордоні. Але ж мусимо це робити, і маємо більш простий LPG для тренування”,- резюмує Сергій Куюн.
Одну з найбільших мереж АЗС в Україні звинуватили у мародерстві
В Україні катастрофічна ситуація з якістю пального: де безпечно заправлятися