Керування машиною з больовим синдромом – великий ризик. У вас погіршується реакція, втрачається концентрація, змінюється сприйняття дорожньої ситуації.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Полюбляєте сидіти за кермом із витягнутими ногами? Подушка сидіння коротка? Коліна вищі за стегна? – У нас для вас не дуже добрі новини.
За кермом
Найпоширеніші причини болю пов’язані з шийним відділом хребта та попереком. Неприродна посадка, особливо з нахиленим до керма корпусом і витягнутими до педалей ногами, створює надлишковий тиск на диски міжхребцеві. Причому воно посилюється при їзді нерівною дорогою.
У будь-якому випадку потрібно «знайти» і дотримуватися правильної посадки. Вдавіть педаль гальма (і зчеплення, якщо вона є) до упору і відрегулюйте сидіння – коліна повинні бути злегка зігнуті. Якщо у вашої машини є регулювання сидіння по висоті, поставте ноги на підлогу і підіймайте подушку сидіння, поки коліна не зігнуться під прямим кутом. Коліна не повинні бути вищими, ніж стегна. Відрегулюйте нахил спинки – вона повинна бути злегка відкинута назад. Не ставте спинку вертикально, це призведе до додаткового навантаження на хребет.
Якщо посадка правильна, зап’ястя має лягати на верхню частину обода керма. Чи можете обхопити долонею кермо, не відриваючи лопаток від спинки сидіння? Тоді все чудово. Необхідно спиратися усією спиною на сидіння. Так тиск на хребетний стовп рівномірно розподіляється. Правильно встановіть підголівник – ідеально, щоб верхня частина підголівника була на висоті маківки.
Сидіння
Ідеальних водійських сидінь під кожну людину не існує. Буває, що водій відрегулював крісло під себе та сидить правильно, але йому все одно незручно. Причина – у самому кріслі (коротка подушка сидіння, невдалий профіль спинки). Довге перебування в такому сидінні може викликати болі та затікання в області спини та шиї.
М’язи спини відносяться до найслабших і найчастіше є причиною дискомфорту. У сидячій позі навантаження на хребет подвоюється, і це призводить до різноманітних деформацій хребетних дисків.
Якщо у вас є можливість вибрати сидіння при покупці машини, доплатіть за ортопедичні або спортивні крісла. Як мінімум потрібно забезпечити поперекову підтримку – це можна зробити, підклавши під спину невелику подушку. А краще не пошкодуйте невелику суму і купіть спеціальну накладну поперекову підтримку для автомобільного сидіння, благо у продажу їх достатньо. Цей нехитрий пристрій мінімізує сутулість і пом’якшує вплив вібрації та тряски.
Час
Обмежити їзду на машині кількома годинами на день. Максимум на день можна бути за кермом не більше 8 годин. І це за умови періодичного відпочинку. В ідеалі після кожної години їзди потрібно зупинятися на пів години. Під час зупинки обов’язково вийдіть із машини, зробіть легку розминку. Або хоч трохи прогуляйтеся.
Що ще можна зробити?
Найважливіша умова для збереження здоров’я та запобігання проблемам — активний і здоровий спосіб життя. Почати варто хоча б з елементарної зарядки — випади, махи руками, присідання, кругові рухи руками та обертання корпусом. Все це можна робити кілька разів на день – зранку перед поїздкою та під час зупинок. Якщо і на це немає часу чи волі, привчіть себе хоча б гуляти перед сном і поступово збільшуйте пройдену відстань.
Простий лайфхак: паркування впритул без парктроніка та камери