Kia Sportage третього покоління був у нас неймовірно популярним. На що треба звернути увагу при купівлі вживаної машини, щоб уникнути дорогого ремонту.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Sportage третього покоління (SL) збирали в Словаччині. Найближчий родич – Hyundai ix35.
Рестайлінг (весна 2014): освіжено зовнішність та інтер’єр, розширено набір опцій (з’явився обігрів усього і вся), покращено шумоізоляцію, модернізовано бензиновий мотор, змінено робочі характеристики амортизаторів.
ПЕРЕВАГИ
При розумній ціні оснащення багате навіть у базі.
Яскрава зовнішність, комфортний, просторий та стильний салон.
Живучий кузов, особливо якщо пофарбований металіком.
НЕДОЛІКИ
Машини перших років випуску сируваті за рядом важливих позицій.
Низька якість деяких оригінальних запчастин.
Різнобій у комплектаціях: на машинах одного року – різні за обсягом масляні піддони, неоднакові поєднання амортизаторів, пружин та опорних підшипників.
У дуеті з ніжною підвіскою можливості повного приводу невисокі.
МОТОРИ
Бензиновий двигун 2.0 (150 л.с.) – це пересічні характеристики та низька ремонтопридатність. До рестайлінгу міг підкласти свиню при пробігах до 100 000 км: провертання вкладишів, перегрів четвертого циліндра або відмова клапанів управління муфтами фазообертачів. Модернізований варіант нечасто підкидає проблеми. Кожні 90?000 км мотору потрібне регулювання клапанів. Ланцюг ГРМ виходжує 150?000 км.
Дволітрові дизелі (136 і 184 к.с.) – рідня. Основні відмінності: головки блоку, турбіни, паливна апаратура. Слабке місце – форсунки, що забиваються продуктами зношування ТНВД. Самі мотори довговічні, як і ланцюг ГРМ.Турбіни та свічки теж працюють довго.
КОРОБКИ ПЕРЕДАЧ
П’ятиступінчаста механіка (M5GF1) на ранніх машинах часто виходила з ладу до 40000 км і заслужила погану репутацію. До 2013 року її модернізували. Пізніше з’явилася шестиступка, до неї особливих нарікань немає.
Автоматичні коробки A6MF1 та A6LF2 конструктивно схожі. Із неприємного: трапляються збої роботи електронного блоку керування, зависання на 2-5 секунд при натисканні педалі газу. В іншому ці коробки гідні похвали, служать вони довго.
На повнопривідних машинах перших років випуску швидко зношувалося шліцеве з’єднання проміжного валу та правого приводу. Вузол не модернізували, але зменшили допуски на зазори. Також корисно знати, що міжосьова муфта погано переносить броди – у порожнину з електромагнітом потрапляє вода, що може призвести до загибелі вузла. Карданний вал та редуктор надійні.
ЕКСПЛУАТАЦІЙНІ БОЛЯЧКИ
Провисають або туго зачиняються двері у багатьох машин; допомагає регулювання петель і змащування замків.Оригінальні підшипники маточок, гальмівні диски та колодки, стійки стабілізаторів – розхідники. На машинах перших випусків швидко просідали пружини.
Датчики парктроніка та камера заднього виду погано захищені від вологи та бруду та швидко закисають.Шумний посвист бензонасоса – особливість конструкції, яка не означає, що він наказав довго жити.Швидко каламутніє оптика, часто перегорають лампи – і спереду, і ззаду.Ресурс нейтралізатора і фільтра сажі низький, швидко прогоряє з’єднання гофри з трубою.
Euro NCAP: 2010 рік: загальна оцінка п’ять зірок.
Водій/пасажири – 93%, дитина – 86%, пішохід – 49%, системи сприяння безпеці – 86%.
ОПТИМАЛЬНИЙ ВИБІР: Sportage 2.0 (бензин) 150 к.с., АКП 4×2
ЗА ТАКІ Ж ГРОШІ: Nissan X-Trail, Ford Kuga, SsangYong Actyon, VW Tiguan, Toyota RAV4.
Якщо дуже треба: з якими несправностями можна їздити, а з якими – ні