Далеко не всі технічні рішення сучасного автопрому виправдані. Якою повинна бути ідеальна автівка?
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Людині властиво ідеалізувати старовину, скептично поглядаючи на досягнення прогресу. Однак сучасний автомобіль – це Клондайк за частиною рішень, що викликають наше невдоволення і роздратування. Навіть якщо ми до них звикли і терпимо. Ми зібрали кілька десятків прикладів.
М’яке місце
Якщо на вас шорти, сідати на шкіряне сидіння неприємно: у спеку воно розжарюється градусів до 60, а то й більше. Втім, мокра пляма на майці після поїздки теж гарантується. У холод – зворотні проблеми. Тим часом ганчіркові сидіння чомусь стали рідкістю. Безглузда мода?
Широчезні стійки заважають огляду
На старих машинах оглядовість була кращою! Воно і зрозуміло: не було широких стійок, покликаних забезпечити безпеку. Тепер вони перекривають півдороги. Вже з’являються повідомлення про технології, які роблять ці стійки «прозорими» – від складної системи напівпрозорих дзеркал до екранів, на які передається зображення з камер. Чи не маразм? Може, просто виготовляти тонку стійку з якогось титану?
Убога штатна навігація
Штатний навігатор – штука чудова: не треба ні смартфонів, ні дротів. Одна біда: працює огидно, оскільки навіть при їзді мегаполісом постійно плутається у дворових проїздах та промзонах, а в масштабах країни часто навіть не знає потрібний населений пункт. За володіння мовою – окреме “незадовільно”.
Переускладнене меню
Чим сучасніше автомобіль, тим важче в ньому щось включити простим натисканням кнопочки. Замість кнопок – суцільні меню і підменю на залапаному пальцями тачскріні. Це зручно? Це безпечно? Зате гарно виглядає…
Кастрована запаска
Повноцінна запаска йде в історію. Чи вже пішла? Називати колесом те, що кладуть замість неї, язик не повертається. Особливо неприємно виявитися з докаткою на передньої осі на слизькій зимовій дорозі, яка рясніє ямами з гострими краями…
ESP, що не відключається
Часто автомобілю, щоб вирватися з грязьового або снігового полону, потрібно, щоб провідні колеса могли інтенсивно обертатися. Але протибуксувальна система душить двигун. На більшості автомобілів є кнопка відключення протибуксувальної системи, десь для цього треба поринути в мене, а є й такі, де система не відключається. Шанс обійтися без троса і трактора в останньому випадку менше.
Cтарт-стоп, що не вимикається
Ця опція дратує багатьох. Одним шкода стартер і АКБ (нехай вони й посилені), інші щоразу здригаються, коли мотор раптом глухне біля світлофора. Здавалося б, – відключи її та забудь! Але подібно зомбі, старт-стоп оживає з кожним новим пуском мотора – такі сертифікаційні вимоги. Особливо бісить, коли відключати його можна не фізичною кнопкою, а після довгих подорожей по меню.
Фіксовані комплектації
При виборі комплектації нового автомобіля покупець часто стикається з тим, що йому пропонують масу елементів, яких особисто він не потребує. Комусь люк у даху потрібен як дірка в голові. Той, хто пересувається сам або максимум удвох, не хоче платити за обігрів задніх сидінь. Разом з тим у простій комплектації часто пропонують дешеві галогенки, а хочеться нормальне світло. Фіксовані комплектації найчастіше використовують азійські виробники. Бісить!
Тонування
Тому, хто їде за машиною з тонуванням, нічого крізь неї не видно. При цьому тонування міг нанести не тільки власник, якому це “конче треба”, але й виробник, ні в кого нічого не питаючи. Багато автомобілів у багатій комплектації не можна купити без тонування задньої півсфери.
Примхливі ремені
В автомобілі, припаркованому на ухилі, пристебнутись ременем не вдається: спрацьовує механічне блокування котушки ременя. Вона призначена для того, щоб ремінь утримував людину при різкому уповільненні або перекиданні автомобіля. Накажете їхати непристебнутим?
Щілина між сидінням і тунелем
Свого роду чорна діра, в якій зникають мобільні телефони, монети, гребінці, квитанції та інші предмети, а вивудити їх дуже складно. Рука не пролазить, під сидіння просто так не залізти. Спроби дістати картку, що впала, на швидкості можуть закінчитися аварією. У продажу навіть з’явилися “затички” цих щілин, а досвідчені читачі пропонують доморощені рішення типу ізоляції для пластикових труб. Якось не “комільфо” виходить…
Кришка, що не закривається
Конструктивно “бардачок” може бути великим пластиковим ковшем, який повертається разом з кришкою, показуючи власнику весь вміст. Це зручно. А буває інакше: ящик – вбудований, а рухлива тільки кришка. У щілину, де розташовані петлі, постійно потрапляють різні авторучки, проводи та інший скарб. Є ризик зламати петлі, закриваючи поспіхом.
Пластик, що легко дряпається
При перевезенні будь-яких вантажів, крім м’яких речей, на пластикові багажного відділення і салону частенько залишаються подряпини. З цієї точки зору в багажнику або дверних кишенях зручніше м’яка обшивка. Але вона погано відмивається від забруднень… Як знайти універсальне рішення?
Крихкі бампери
Кузовна деталь – бампер – отримала назву від англійського слова bump, що означає “вдарятися; налітати, наштовхуватися”. Сьогодні все перекинулося з ніг на голову: із захисного пристрою він перетворився на красиву фарбовану ніжку, яку треба берегти. Низько нависає над дорогою, дряпається, а іноді й тріскається – навіть від контакту з малими кучугурами. Бісить!
Колеса “на ізострічці”
Ще один дивний писк моди: шини стають дедалі нижчими. У багатій комплектації обов’язкові колеса “на ізострічці”. Для фоточок в Інстаграмі це добре, а ось для їзди по реальних дорогах – знущання. Жорстко, та й пробою боковини рано чи пізно гарантовано.
Некоректно працюючий контроль тиску в шинах
Система моніторингу тиску в шинах – річ корисна: може запобігти пошкодженню шини або навіть аварію. Вона буває двох типів: з виміром кількості обертів коліс при русі або з датчиками, встановленими всередині колеса. Останні зручніше, оскільки можуть розповісти про спущене колесо навіть до початку поїздки. Але і ті, і інші періодично дістають помилковими тривогами. Очевидно, алгоритми обробки сигналу ще потребують уточнення.