У літню спеку ваша безпека може бути під загрозою. Тому треба дотримуватись мінімальних правил безпечної експлуатації автівки у спекотну погоду.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Про це повідомляється на профільному сайті KostaGas. За думкою фахівців автомобіль із ГБО не можна залишати на відкритому сонці на тривалий час (понад 2-3 години).
Окрім того, балон ГБО можна заправляти лише з 80% його місткості – за обсяг балона відповідає мультиклапан, який має поплавець-відсікач. Як тільки норму заправки буде досягнуто, мультиклапан автоматично перекриє подачу газу в балон. Те, що підрізування поплавця заборонено, навіть не обмовляється – мультиклапан має бути чітко відрегульований якраз на заданий об’єм. Зробити це допоможуть спеціалісти на профільних станціях техобслуговування.
Якщо купити балон ГБО пропан, то його робочий тиск дорівнюватиме 15-16 атмосфер. У разі перевищення тиску у балоні понад 30 атм. через температурне розширення повинен спрацювати запобіжний клапан, що запобігає розриву балона. Тому будь-яке газобалонне обладнання ГБО потребує періодичної перевірки та регламентних робіт. Це стосується і балонів, термін експлуатації яких – 10 років. Рекомендується раз на 2-3 роки (а після 5 років – раз на рік) перевіряти балон на стенді, де в нього подається граничний тиск, а також перевіряється товщина сталі та ступінь корозії. За порушення корозією понад 30% поверхні рекомендується купити новий балон ГБО.
Крім того, в спекотну погоду можливі й інші проблеми з автомобілем:
- висока температура псує пластик, тому користуйтеся протисонцевими екранами
- небезпечна спека і для лобового скла – його внутрішня поверхня нагрівається до 80 і більше градусів, і тоді застарілі подряпини дають тріщини. Вони можуть збільшитися, якщо на гаряче скло направити повітря з кондиціонера
- також спека може вплинути на перегрів бензонасоса, тому що щільність бензину стає нижчою, тиск у магістралі падає, а двигун втрачає потужність і починає працювати з ривками
- сильна спека може стати причиною відмови гальм і електропроводки. На автомобілях без системи ABS в спеку ефективність гальмування знижується через перегрів або підклинювання поршнів супортів і циліндрів. Не переносить спеки стара або неякісна гальмівна рідина.
Однак у спеку потрібно турбуватися не тільки про автомобіль, а й про власну безпеку. Відомий факт, що під час сильної спеки легко заробити зневоднення чи перегрітися аж до теплового удару.
Слушні поради, як не стати жертвою теплового удару і пережити літню спеку:
- Пити достатньо води, навіть якщо не відчуваєте спраги. У спеку тіло втрачає вологу, тож її запас треба оперативно поповнювати, щоб усі системи працювали добре. Завжди носіть із собою пляшку води.
- Ніколи не залишати дітей, літніх людей або домашніх тварин в зачинених автомобілях. Температура всередині припаркованого автомобіля може подвоїтися за кілька хвилин.
- Охолоджуватися всіма способами: прикладайте до шкіри вологий рушник, опускайте руки або ноги в прохолодну воду, приймайте прохолодний душ, але не крижаний.
- Плануйте свій день так, щоб якомога більше часу проводити в тіні чи прохолодній будівлі, а не на сонці. Зокрема, у найспекотнішу частину дня, близько полудня. Якщо довелося вийти, намастіться протисонцевим екраном, надягніть капелюх та намагайтеся пересуватися у тіні.
- Якщо лишаєтеся вдома, блокуйте сонячним променям доступ до приміщення, зашторюйте вікна — найкраще для цього підходять блекаут-штори зі спеціальної щільної тканини.
- Носити вільний одяг із натуральних тканин, наприклад, бавовни чи льону.
- Їсти частіше і невеликими порціями, обирати легку прохолодну їжу (салати).
- У найспекотнішу частину дня уникати інтенсивної активності, як от спорт, ремонт чи садівництво. Плануйте їх на вечір.
5 перевірених способів вбити двигун автомобіля: чого не можна робити