Попри те, що сучасні двигуни вирізняються безвідмовністю і довговічністю, їх досить легко може вивести з ладу “людський фактор”.
-
Перегрівання
За роботу двигуна в оптимальному температурному режимі відповідає система охолодження. Відмова двигуна, викликана перегріванням, може статися через занадто низький рівень охолоджувальної рідини, ламання помпи й термостата, а також через повітряні пробки в системі.
Крім того, перегрівання може виникати через низьку якість пального та невідрегульоване випередження запалювання, що веде до частих детонацій і прогоранню поршнів.
-
Мороз
Попри рекомендації екологічно стурбованих популістів, двигун взимку прогрівати все ж таки необхідно. Це чиста фізика – холодна і загусне масло викликає підвищений знос вузлів, крім того, різниця температур між різними деталями, що труться, на непрогрітому двигуні може досягати пари сотень градусів.
-
Заклинювання
Найчастіше відбувається за недостатнього рівня моторної оливи. Крім того, двигун може “надірватися” і від непосильного навантаження – наприклад, спробі відбуксувати слабким Ланос маршрутку-мікроавтобус.
-
Гідроудар
Ніколи не пролітайте глибокі калюжі на “повному скаку” – якщо вода потрапить у циліндри через повітряний фільтр – дорогого ремонту практично не уникнути. Подібна ситуація може виникнути, коли всередину мотора проникне охолоджувальна рідина – але якщо відразу звернуть увагу на білий дим з вихлопної труби, то можете відбутися легким переляком.
-
Мийка
Мити двигун ми не рекомендуємо ні на стаціонарній автомийці, ні в домашніх умовах. Сучасний двигун настільки технологічно складний, що визначення, де і що замкнуло, займе чимало часу, а ремонт – ще більше. У підкапотному просторі краще орудувати ганчір’ям і порохотягом.
Лайфхак: кнопка в автомобілі, яку не можна натискати під час дощу